OKQ8 AB

Product Marketing Manager

Drivmedelsbranschen är en av de främsta orsakerna till klimatförändringarna och om OKQ8 ska finnas kvar om tio år behöver affären förändras i grunden. Med sina 1.7 miljoner medlemmar är OKQ8 en viktig aktör i att leda omställningen för vårt samhälle. Nyligen blev OKQ8 utsedda till Sveriges mest hållbara varumärke inom drivmedelsbranschen och nu bygger man Sveriges största nätverk för snabbladdning - omställningen till fossilfrihet har börjat. OKQ8 vill leda transformationen och hjälpa sina medlemmar att, utifrån sina förutsättningar, minska sina klimatavtryck. Vill du göra skillnad på riktigt? Följ med på deras resa mot en fossilfri framtid!

I rollen som Product Marketing Manager Electricity får man en nyckelposition i att driva erbjudandet inom Electricity för OKQ8, ett branschledande bolag som med en stark vision befinner sig i en spännande omställnings- och förändringsresa – att gå mot ett fossilfritt samhälle. 

Rollen ingår i Product Sales & Marketing-teamet inom Online, Bank & Members, en av tre divisioner.

Rollen är ansvarig för att definiera och utveckla OKQ8s erbjudande inom Electricity genom hela kundresan. Från marknadsföring till att säkerställa en faktisk konvertering. Fokus i rollen är att paketera och utveckla innovativa koncept och driva den digitala försäljningen för att vinna nya medlemmar till Electricity. I rollen ska man kunna säkerställa rätt prioriteringar och resurser, vara spindeln i nätet mellan de olika enheterna inom OKQ8 för att förstå hela ekosystemet och kunna utveckla erbjudandet inom Electricity.

Rollen rapporterar till Head of Product Sales & Marketing.

Uppgifter och ansvar

  • Produkt- och resultatansvar för produkten Electricity.
  • Driva den digitala omställningen för Produktområdet inom marknadsföring och försäljning.
  • Business Development – Ansvara för kontinuerlig affärsutveckling inom ramen för OKQ8s erbjudande inom Electricity.
  • Ansvarig för att utveckla erbjudanden och samarbeten, samt lansering av dem.
  • Projektledning – Leda och driva projekt för att utveckla erbjudandet inom Electricity.
  • Elhandel – prissättning och riskhantering.

Tidigare erfarenhet och kompetens

  • Minst tio års arbetslivserfarenhet.
  • Akademisk utbildning.
  • Ansvarig för att ha utvecklat och lanserat erbjudanden och innehåll.
  • Kommersiell erfarenhet.
  • P&L-ansvar.
  • Erfarenhet från telekom är meriterande
  • Affärsutveckling.
  • Digital försäljning och marknadsföring.

Personliga egenskaper

  • En positiv doer.
  • Strategisk och handlingskraftig, får saker att hända.
  • Kommunikativ.
  • Vågar utmana.
  • Entreprenöriell.
  • Resultatorienterad.
  • Relationsbyggare.
  • Genuint intresse för hållbarhetsfrågor är en fördel.
  • Mycket god samarbetsförmåga.

OKQ8 erbjuder

OKQ8 Scandinavia arbetar för att vara en jämställd arbetsplats med medarbetare som trivs och utvecklas och där olikheter uppmuntras. De vill vara ett företag som speglar samhället, med en inkluderande kultur som hjälper till att minska utanförskap och bidrar till mångfald.

  • Modiga ledare – Vårt mål är en kultur där ledare vågar fatta beslut, delegerar ansvar och har tillit till sina kollegor.
  • Flexibelt arbetsliv – Vi är flexibla i både tanke, handling och rörelse. Vår inställning är att vi kan arbeta var som helst och förflyttar oss när det finns behov.
  • Familj och fritid – En sund balans mellan arbete och fritid tror vi är avgörande för såväl välmående som ett effektivare arbetsliv. Vi vill möjliggöra ett liv där familj och en aktiv fritid kan kombineras med arbete och karriär.
  • Utveckling och talang – Utveckling på alla nivåer är en del av vår företagsstrategi. I vår värld är det en fördel att våga utmana sig själv att prova något man inte kan. Det är så vi hittar nya talanger internt.

Kontakt

Vid ytterligare frågor, kontakta oss:

Åsa Brögger
Executive Search Consultant
+46 707 90 87 41
Mail
Amanda Pettersson
Senior Search Associate
+46 735 19 19 43
Mail