OKQ8 AB

Content & Creative Manager

Drivmedelsbranschen är en av de främsta orsakerna till klimatförändringarna och om OKQ8 ska finnas kvar om tio år behöver affären förändras i grunden. Med sina 1.7 miljoner medlemmar är OKQ8 en viktig aktör i att leda omställningen för vårt samhälle. Nyligen blev OKQ8 utsedda till Sveriges mest hållbara varumärke inom drivmedelsbranschen och nu bygger man Sveriges största nätverk för snabbladdning - omställningen till fossilfrihet har börjat. OKQ8 vill leda transformationen och hjälpa sina medlemmar att, utifrån sina förutsättningar, minska sina klimatavtryck. Vill du göra skillnad på riktigt? Följ med på deras resa mot en fossilfri framtid!

Om rollen

I rollen som Content & Creative Manager förväntas du ta ett kommunikativt helhetsgrepp av de olika digitala flödena inom OKQ8 samt att stötta affären genom att ta fram kreativa aktiviteter som främjar försäljning.

Visionen för avdelningen Digitala Kanaler, där denna roll ingår, är att leverera ”bäst i klassen”-upplevelser för kunder och besökare i alla digitala kanaler, och det är viktigt i denna roll att leverera mot denna vision. Syftet med rollen är att producera enhetlig kommunikation i OKQ8s egna digitala kanaler (webb/app) men även stötta OKQ8s produktområden genom att fylla externa kanaler med innehåll som bidrar till en viktig kundkommunikation och försäljning. Det skrivna ordet är det viktigaste verktyget, men du kommer även att skapa annat kreativt material för de olika kanalerna med hjälp av byrå och interna resurser.

Rollen rapporterar till Head of Digital Channels.

Uppgifter och ansvar

·      Ta fram enhetlig kommunikation i digitala kanaler som bidrar till försäljning och

självbetjäning

·      Skapa innehåll som driver SEO trafik

·      Ta fram kreativa mätbara säljdrivande aktiviteter

·      Säkerställa enhetlig tonalitet efter uppsatta principer i divisionens kommunikationsaktiviteter

·      Producera material för externa digitala kanaler

·      Säljstödsmaterial för att öka digitaliseringen

Tidigare erfarenhet och kompetens

·      5-10 års arbetslivserfarenhet från relevanta områden

·      Akademisk utbildning

·      Gärna erfarenhet från byråsidan där du har fått vana av hög leveransnivå

·      Gärna erfarenhet av att kravställa mot externa leverantörer/byråer

·      Erfarenhet från retail, telekom eller energisektorn är önskvärt men inte ett krav

·      God erfarenhet av att jobba krossfunktionellt (stakeholder management)

·      Kunskap av CMS system och liknande är önskvärt men inget krav

Personliga egenskaper

·      Stark kommunikativ förmåga i tal och skrift

·      Kreativt mindset

·      Orädd att framställa mycket material på kort tid

·      ’Content is king’

·      Drivas av att det man gör ska synas

·      Passionerad kring digital upplevelse/kundmöte/kommunikation/marknadsföring

·      Smidig och flexibel, kan navigera i en organisation i förändring

·      Förmåga att översätta teknisk och datadriven information till en koncis digital kommunikation

·      Förtroendeingivande

·      Kunna prioritera bland många förfrågningar

·      Business sense – förstå det ultimata affärsvärdet

OKQ8 erbjuder

OKQ8 Scandinavia arbetar för att vara en jämställd arbetsplats med medarbetare som trivs och utvecklas och där olikheter uppmuntras. De vill vara ett företag som speglar samhället, med en inkluderande kultur som hjälper till att minska utanförskap och bidrar till mångfald.

Modiga ledare – Vårt mål är en kultur där ledare vågar fatta beslut, delegerar ansvar och har tillit till sina kollegor.

Flexibelt arbetsliv – Vi är flexibla i både tanke, handling och rörelse. Vår inställning är att vi kan arbeta var som helst och förflyttar oss när det finns behov.

Familj och fritid – En sund balans mellan arbete och fritid tror vi är avgörande för såväl välmående som ett effektivare arbetsliv. Vi vill möjliggöra ett liv där familj och en aktiv fritid kan kombineras med arbete och karriär.

Utveckling och talang – Utveckling på alla nivåer är en del av vår företagsstrategi. I vår värld är det en fördel att våga utmana sig själv att prova något man inte kan. Det är så vi hittar nya talanger internt.

Kontakt

Vid ytterligare frågor, kontakta oss:

Frida Hamark
Search Associate
+46 735 29 06 78
Mail
Caroline Lönnquist
Executive Search Consultant
+46 735 08 35 86
Mail