Nabo

Strategic PMO

En grupp av tre erkända aktörer i fastighetsförvaltningsbranschen i Sverige och Storbritannien är i starten på en mycket spännande resa där målet är att bli en av de största och snabbast växande aktörerna globalt genom att vara både en fastighetsförvaltare och ett mjukvarubolag med egenutvecklad digital plattform för fastighetsförvaltning.

Tidigare i år slog sig den svenska bostadsförvaltningsgruppen Nabo och SBC samman med ett av de ledande bostadsförvaltningsföretaget i Storbritannien, Rendall & Rittner med målsättning att skapa en av de största och snabbast växande aktörerna i Europa och internationellt. Gruppen kommer att fortsätta sin internationella expansion och utnyttja sin egenutvecklade tekniska plattform för att utmana, driva utvecklingen och digitaliseringen över flertalet marknader.Till denna nybildade grupp söker vi nu en ambitiös och resultatorienterad Strategic Project Manager som kommer att få möjligheten att bidra till utvecklingen och tillväxten av ett internationellt bolag med ambitionen att skapa framtidens fastighetsförvaltning och bostadstjänster.

Nabo skapades 2018 genom sammanslagning av fyra fastighetsförvaltare varav en med egenutvecklad teknisk plattform – och sedan dess har ytterligare 7 fastighetsförvaltare anslutit. Resultatet är en av Sveriges ledande förvaltare med den enda specialanpassade förvaltningsplattformen och 25 utvecklare in-house.

SBC grundades 1921 och är idag Sveriges största förvaltare av bostadsrättsföreningar. Företaget har en bred serviceportfölj som inkluderar ekonomisk förvaltning, teknisk förvaltning och legala tjänster samt ett växande utbud av tilläggstjänster.

Rendall & Rittner är en ledande bostadsförvaltare i Storbritannien med >80 000 förvaltade enheter. Sedan grundandet 1990 har företaget vuxit sig starkt, framför allt i London, med många av Storbritanniens mest prestigefyllda uppdrag.

Ditt primära fokus i rollen är att driva strategiska projekt, från planeringsfas och scoping till genomförande och implementering. Du är den som operativt håller ihop projektet och involverar rätt delar av verksamheten och eventuella externa aktörer för att ta det framåt. Stakeholder management är en naturlig del av det du gör. Du väldigt noga med struktur och ordning samtidigt som du konstant är i rörelse för att få saker utförda. Att vara den drivande spindeln i nätet är inget problem för dig, förändringar är inga konstigheter och du är van att se utvecklingsmöjligheter i produkt och affär. Ett nära samarbete med hela ledningsgruppen är en del av din vardag och du kommer även vara med och utveckla affärsanalyser, strategiarbete, leda affärsutveckling samt bli involverad i annat som är viktigt för att driva en lönsam affär. Att en del av framgången baseras på god service och goda relationer, både internt och externt, är en självklarhet för dig.

Erfarenhet.

  • Relevant akademisk utbildning
  • 2-4 års relevant arbetslivserfarenhet (exempelvis som top-tier managementkonsult)
  • Erfarenhet av komplex och gärna krossfunktionell projektledning
  • Uppvisad god förmåga inom stakeholder management, kommunikation och presentation
  • Avancerad användare av Microsoft PowerPoint och Excel
  • Erfarenhet av förändringsledning eller att ha jobbat med organisationer under snabb tillväxt
  • Flytande i svenska och engelska
  • Erfarenhet av att drivit digitala transformationer är av fördel

Personliga egenskaper.

  • Handlingskraftig
  • Strukturerad
  • Relationsbyggande
  • Kommunikativ
  • Analytisk
  • Datadriven
  • Ambitiös
  • Resultatorienterad
  • Entreprenöriell
  • Social och lagspelare
  • Serviceinriktad

Kontakt

Vid ytterligare frågor, kontakta oss:

Mina Rundquist
Search Associate
+46 723 01 01 94
Mail
Jesper Svärding
Partner & Executive Search Manager
+46 763 16 58 79
Mail