A Day's March Shirts & Staples

CRM & Loyalty Manager

A Day’s March is a Swedish clothing label founded in 2014 by Marcus Gårdö, Pelle Lundquist and Stefan Pagréus. They quit their daytime jobs to pursue something more meaningful. The name, A Day’s March, is an old military term - it's how far an army can move in one single day. It reflects our ambition to make clothes to help you get through the triumphs and troubles of everyday life.

Om rollen

Är du en CRM & Loyalty manager med stort driv och starkt försäljningsfokus? Har du passion för att skapa relevant och riktad kommunikation? A day’s march befinner sig i en stark tillväxtfas och vi tar nu stora kliv mot att satsa mer på CRM och lojalitetsprogram för vår trogna kundbas. Som CRM & Loyalty manager hos oss blir du ytterst ansvarig för att utveckla och sätta den strategiska agendan för området tillsammans med Head of E-commerce.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Leda och utveckla arbetet inom CRM & lojalitet på samtliga marknader, t.ex. utveckling av förmåner, rekrytering av nya kunder i vårt butiksled och online samt aktivering eller reaktivering av befintliga kunder i butiker och online 
  • Ansvara för CRM roadmap och CRM-budget samt sätta och följa upp KPI:er
  • Leda och utveckla CRM-teamet
  • Utveckla och implementera lojalitetskampanjer i syfte att bygga vårt varumärke och driva försäljning i relevanta kanaler
  • Sätta upp datadrivna, automatiserade kampanjer i relevanta försäljningskanaler
  • Driva CRM-delen av våra nationella kampanjer
  • Driva besökare till vår hemsida och till våra butiker
  • Löpande arbeta med analys, optimering, test och uppföljning
  • Hålla dig uppdaterad om nya möjligheter och säkerställa att företaget ligger i framkant av utvecklingen inom CRM

Tidigare erfarenhet

  • Relevant akademisk utbildning eller motsvarande
  • +5 års arbetslivserfarenhet med god förståelse för den digitala kundresan, gärna från detaljhandel och/eller konsumentvaror eller en pure player inom e-handel
  • Mycket god kommunikatör på både svenska och engelska i tal såväl som skrift

Personliga egenskaper

  • Förmåga att växla mellan strategiskt och operativt arbete
  • Strukturerad, planerar i förväg och gör tydliga prioriteringar
  • God ledare med förmåga att ge teamet en tydlig riktning, motiverar och samordnar för att behålla fokus på målen
  • Förstår och analyserar komplexa frågor och problem snabbt
  • Trivs i en snabb och dynamisk miljö med internationella kontaktytor

Kontakt

Vid ytterligare frågor, kontakta oss:

William Hagberg
Talent Acquisition Consultant
+46 735 29 19 95
Mail