Confidential

Interim Head of Marketing

För växande bolag inom hälsa och livsstil med höga ambitioner söker vi en interim Marknadschef för ett ca 4 månaders uppdrag med start så snart som möjligt.

Som Head of Marketing har du ett helhetsansvar för bolagets marknadsavdelning och att såväl strategiskt, som operativt, säkerställa aktiviteter som stärker varumärket och driver försäljning. Du kommer vara högst drivande i den tillväxtresa bolaget står inför. Att utveckla och leda marknadsavdelningen med ett personalansvar för 7 medarbetare kommer vara avgörande.

Ansvaret rör alla marknadsaktiviteter i Sverige med fokus på att öka varumärkeskännedomen och att stärka relationen mot konsument. Du är del av företagets ledningsgrupp och förväntas bidra till bolagets utveckling som helhet. Du rapporterar till VD och har ett nära samarbete med Head of Digital.

Uppdragets fokus kommer att vara

  • Varumärkesärkesarbete (strategi och implementering)
  • Leda marknadsavdelning med personalansvar för 7 personer
  • Utveckla befintliga samarbeten (inkl. ansvar för relation med byråer)
  • Delaktig i arbetet med större kampanjer tillsammans med medarbetare i teamet och externa samarbetspartners
  • Ansvar för enhetens affärsplan, kommunikations- och marknadsplan
  • Budgetansvar för bolagets hela marknadsföringsbudget

Erfarenhet och kompetens

  • +5 års erfarenhet från liknande roll
  • Relevant akademisk utbildning
  • Goda ledarerfarenheter
  • Bred och gedigen erfarenhet inom marknadsföring inom D2C (kommunikation, PR, influencer marketing, digitalt)
  • Mycket god kunskap inom varumärke (strategi och implementering) samt analys och målgruppsarbete
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Personliga egenskaper

För att passa in i rollen tror vi att du är entreprenöriell och affärsdriven med stort fokus på bolagets tillväxt och lönsamhet. Du är kommunikativ, prestigelös och trygg i dig själv och i ditt ledarskap. Du är van att ta egna initiativ och att med hög egen drivkraft föra dessa framåt. Dessutom är du strukturerad och analytisk och har förmåga att prioritera dina arbetsdagar. Vi tror att du har tidigare erfarenhet av att transformera en varumärkesposition inom D2C. Vidare brinner du för att identifiera och skapa nya samarbeten med andra varumärken och partners i syfte att kunna kommersialisera detta varumärke i en kategori med hög tillväxt.