Länsförsäkringar AB

Marketing Automation Specialist

Länsförsäkringar är inte ett företag, utan flera. Runt om i landet finns 23 självständiga och kundägda länsförsäkringsbolag som tillsammans äger Länsförsäkringar AB med dotterbolag. Länsförsäkringar AB har i uppdrag att bedriva gemensamma affärer inom bank och försäkring, bedriva strategiskt utvecklingsarbete och ge service till bolagen inom områden som skapar effektivitet och skalfördelar. Allt för att skapa förutsättningar för länsförsäkringsbolagen att bli framgångsrika på sina respektive marknader. Välkommen till en bank- och försäkringsgrupp som inte riktigt är som alla andra. 

Vill du vara med och utveckla kundkommunikation i våra digitala kanaler och skapa branschens bästa kunddialoger? Lockas du av en roll där du med stort inflytande får arbeta brett med strategi, implementation och analys? Är du dessutom en initiativtagande och stark lagspelare som trivs i en roll med många kontaktytor? Då kan tjänsten som Marketing Automation Specialist på Länsförsäkringar vara helt rätt för dig. Vi har ambitiösa planer, efterfrågan ökar och vi behöver därför bli fler!

Ansvar och huvudsakliga arbetsuppgifter

Som Marketing Automation Specialist arbetar du med att ta fram nya och vidareutveckla/optimera befintliga kunddialoger i syfte att träffa rätt målgrupp med rätt budskap som skapar engagemang. Du blir en central del i kedjan från idé till produktion och uppföljning där du kommer att ansvara för att bygga målgruppsurval, designa flöden och kampanjer och driva utvecklingen framåt för en förstklassig kundupplevelse.

Du ingår i ett team av specialister bestående av Marketing Automation Specialists, analytiker, kommunikatörer, utvecklare och projektledare som arbetar i nära samarbete med de 23 länsförsäkringsbolagen och affärsenheterna inom LF-gruppen.

I rollen ingår bland annat att:

  • Arbeta datadrivet med kunddialoger och kampanjer i samarbete med analytiker, kommunikatörer och projektledare.
  • Bygga, effektivisera och optimera automatiserade flöden samt testa kunddialoger i verktyget.
  • Analysera och föreslå alternativ och förbättringar till befintliga dialoger.
  • Löpande analysera och följa upp kampanjer och målgrupper.
  • Kravställa utveckling av nya funktioner i Adobe Campaign.
  • Vara expert i Adobe Campaign, utbilda inom bolaget och ge support till användare.

Din bakgrund

  • Minst 3 års erfarenhet av Marketing Automation och väl insatt i vad som driver konvertering, engagemang och lojalitet.
  • God kunskap i Marketing Automation-verktyg såsom Adobe Campaign, Portrait Dialogue, Sales Force, Marketing Coud eller liknande.
  • God vana av att bygga flöden och triggerbaserade marknadsföringskampanjer.
  • Erfarenhet av A/B-testning, optimering och uppföljning för att säkerställa kundförståelse och kampanjresultat.
  • Akademisk utbildning eller annan för tjänsten relevant vidareutbildning.
  • Svenska och engelska i tal och skrift.

Personliga egenskaper

  • Du är analytisk, drar slutsatser av utfall och kan självständigt rekommendera förändringar av dialogerna baserat på data.
  • Du kombinerar teknik och analys med kreativitet, affärsdriv, engagemang och förståelse för kundupplevelsen. 
  • Du gillar problemlösning och har förmågan att se möjligheter och lösningar även för knepiga uppgifter. 
  • En viktig uppgift är att utbilda inom länsförsäkringsgruppen och vi ser gärna att du är pedagogisk och gillar att lära ut och ge service.
  • Du värdesätter teamarbete och en öppen, lärande kultur där man delar kunskap och insikter med varandra.  
  • Du vet hur man bygger nätverk och är bra på att kommunicera. Vi arbetar i tvärfunktionella, agila team som förutsätter att du tar ett stort personligt ansvar men också att du ser fördelen i att arbeta tillsammans med olika kompetenser för att nå gemensamma mål.

Kontakt

Vid ytterligare frågor, kontakta oss:

Matilde Jägerstig
Senior Search Associate
+46 737 12 97 04
Mail
Nina Ahlström
Executive Search Consultant
+46 702 75 15 99
Mail