OKQ8 AB

Performance Marketing Manager

Drivmedelsbranschen är en av de främsta orsakerna till klimatförändringarna och om OKQ8 ska finnas kvar om tio år behöver affären förändras i grunden. Med sina 1.7 miljoner medlemmar är OKQ8 en viktig aktör i att leda omställningen för vårt samhälle. Nyligen blev OKQ8 utsedda till Sveriges mest hållbara varumärke inom drivmedelsbranschen och nu bygger man Sveriges största nätverk för snabbladdning - omställningen till fossilfrihet har börjat. OKQ8 vill leda transformationen och hjälpa sina medlemmar att, utifrån sina förutsättningar, minska sina klimatavtryck. Vill du göra skillnad på riktigt? Följ med på deras resa mot en fossilfri framtid!

OKQ8 befinner sig just nu i en spännande omställnings- och förändringsresa och har en stark vision om ett fossilfritt samhälle. Vi söker dig som är en affärsorienterad och driven person med en gedigen erfarenhet inom Performance Marketing som vill vara en del av ett branschledande bolag i transformation.

I rollen som Performance Marketing Manager är du övergripande ansvarig för att driva den digitala marknadsföringen inom OKQ8 Online, Bank & Members. Fokus för rollen är att driva konvertering och trafik i de digitala kanalerna för att öka hela bolagets samt bankens intäkter kopplat till OKQ8s tjänster och produkter. Rollen är krossfunktionell och ansvarar för den övergripande strategin för den digitala marknadsföringen inom samtliga affärsdivisioner. Du kommer att representera Online Bank & Members i digitala forum och projekt på tvärs inom OKQ8.

Vi tror att du är en analytisk, strategisk och målinriktad person som drivs av nyfikenhet och innovation. Du har en övergripande förståelse för hur olika digitala kanaler samverkar med varandra, erfarenhet av paid search samt utveckling av strategier för digital marknadsföring.

Rollen rapporterar till Head of Product Sales & Members och ingår i Product Sales & Marketing-teamet inom Online, Bank & Members.

Uppgifter och ansvar

  • Ansvarar för den övergripande strategin i digitala marknadskanaler inom samtliga affärsdivisioner.
  • Ansvarar för den löpande dialogen med samtliga digitala partners kopplat till digital marknadsföring.
  • Koordinering av digitala marknadsaktiviteter.
  • Kontinuerligt bidra med nya idéer och initiativ för optimering och utvecklingen av digitala kampanjer.
  • Utforska, etablera och följa upp interna och externa sälj- och partnersamarbeten i digitala kanaler.
  • Förhandla fram, samordna/underhålla och följa upp leverantörsavtal inom digital marknad och försäljning.
  • Representera Online Bank & Members i digitala forum och projekt på tvärs inom OKQ8.

Tidigare erfarenhet och kompetens

  • Bred erfarenhet inom digital marknadsföring. Övergripande förståelse för olika digitala kanaler och hur de samverkar med varandra. 
  • Erfarenhet av paid search.
  • Utveckling, implementering och exekvering av strategier inom digital marknadsföring.
  • Erfarenhet av Affiliate Marketing.
  • Djup kunskap inom Google Analytics.

Personliga egenskaper

  • Affärsorienterad.
  • Nyfiken och kreativ. 
  • Drivande.
  • Innovativ.
  • Uppgiftsfokuserad och handlingskraftig, får saker att hända.
  • Resultatorienterad.
  • Ansvarsfull.

OKQ8 erbjuder

OKQ8 Scandinavia arbetar för att vara en jämställd arbetsplats med medarbetare som trivs och utvecklas och där olikheter uppmuntras. De vill vara ett företag som speglar samhället, med en inkluderande kultur som hjälper till att minska utanförskap och bidrar till mångfald.

Modiga ledare – Vårt mål är en kultur där ledare vågar fatta beslut, delegerar ansvar och har tillit till sina kollegor.
Flexibelt arbetsliv – Vi är flexibla i både tanke, handling och rörelse. Vår inställning är att vi kan arbeta var som helst och förflyttar oss när det finns behov.
Familj och fritid – En sund balans mellan arbete och fritid tror vi är avgörande för såväl välmående som ett effektivare arbetsliv. Vi vill möjliggöra ett liv där familj och en aktiv fritid kan kombineras med arbete och karriär.
Utveckling och talang – Utveckling på alla nivåer är en del av vår företagsstrategi. I vår värld är det en fördel att våga utmana sig själv att prova något man inte kan. Det är så vi hittar nya talanger internt.

Kontakt

Vid ytterligare frågor, kontakta oss:

Ella Almstedt
Search Associate
+46 708 67 67 55
Mail
Eva Danling
Consultant
+46 761 68 17 11
Mail