Traction AB

Ekonomiansvarig

Traction är ett börsnoterat investmentbolag med aktiva ägarintressen i noterade och onoterade mindre och medelstora företag. Traction bedriver också en investeringsverksamhet i syfte att uppnå en god avkastning på bolagets kapital genom finansiella placeringar i huvudsakligen andra noterade företag och räntebärande tillgångar. Tractions roll som ägare bygger på ett aktivt och långsiktigt engagemang i nära samarbete med andra aktiva delägare, entreprenörer och företagsledningar. Traction har inget fokus på specifika branscher utan bedriver ett utvecklings- och förändringsarbete som är applicerbart i samtliga företag som ämnar prioritera affärsmässighet, långsiktighet och sunt företagande. Tractions aktier handlas Nasdaq Stockholm (Mid Cap-listan).

Nu hjälper vi Traction att finna deras nästa Ekonomiansvarig. I rollen är du ansvarig för den löpande redovisningen, kvartalsbokslut och upprättande av årsredovisningar samt ansvarar för planering, kommunikation, textbearbetning, utskick och administration. Tjänsten innebär också ett representativt ansvar utåt i kommunikationen gentemot bolagets revisorer, myndigheter, styrelse och centrala leverantörer. Rollen rapporterar till VD.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Ansvar för den löpande redovisningen
  • Kontaktansvarig mot bolagets revisorer, myndigheter, styrelsen samt centrala leverantörer
  •  Kvartalsbokslut, upprättande av årsredovisningar och deklarationer
  • Kontroll av genomförda värdepappersaffärer och andra transaktioner
  • Löpande bevakning av betalningar, värdepappersdepåer och likviditet
  • Hantering och upphandling av leverantörer, utlägg, attest, beställningar mm
  • Koordinator i samband med framtagande av årsberättelse, kvartalsrapporter och styrelsematerial i samarbete med bolagets analytiker
  • Löpande kontorsadministration

Erfarenhet:

  • + 4 års erfarenhet av att arbeta med löpande redovisning
  • Erfarenhet av arbete på en ekonomiavdelning i ett mindre- / medelstort företag
  • Relevant utbildning
  • Van vid att producera rapporter/presentationer
  • Goda IT-kunskaper
  • Van att arbeta självständigt i en mindre organisation
  • Goda kunskaper i svenska och engelska
  • Goda kunskaper i excel

Personliga egenskaper:

  • God organisatorisk förmåga
  • God kommunikationsförmåga
  • Noggrann och känsla för siffror
  • Självgående och trygg i sig själv
  • Utåtriktad, social och med en positiv attityd

Kontakt

Vid ytterligare frågor, kontakta oss:

Siri Hågefalk
Executive Search Consultant
+46 763 26 56 11
Marika Setterwall
Consultant
+46 733 44 58 55