Axo Finans

Kundtjänstchef

Axo Finans är en låneförmedlare som grundades 2008 och står under tillsyn av Finansinspektionen. Vi är en nordisk koncern med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland med över 110 medarbetare. Varje månad hjälper vi tusentals kunder med att se över och förbättra sin privatekonomi genom att jämföra låneerbjudanden från över 35 banker och långivare.

Nu söker vi en Kundtjänstchef som kommer bli en viktig del i Axo Finans tillväxtresa i Sverige, där man kommer att ansvara för att fortsätta utveckla och bygga upp det svenska kundtjänstteamet. Du kommer ha en viktig del i att förbättra processer och arbetssätt samt vara med och fortsätta bidra till en trivsam kultur på företaget. Idag består gruppen av sex medarbetare som du kommer ha personalansvar över samt ansvara för schemaläggning, bemanning, arbetsfördelning osv. Du kommer dessutom att arbeta nära dina kollegor i det nordiska försäljningsteamet och rapportering sker till Nordic Sales Director.

Huvudsakliga ansvarsområden:

  • Resultatansvar för Kundtjänstteamet
  • Utveckla och förbättra medarbetare och processer
  • Arbeta strategiskt med affärsmässigt fokus
  • Operativt arbete med din egen kundportfölj

För att förbättra processer och flöden som bidrar till en hög kundnöjdhet och en hög lösningsgrad gäller det att utmana och förbättra arbetsprocesserna. Du kommer arbeta med att motivera dina medarbetare och hjälpa dem att utvecklas på Axo Finans resa att hjälpa deras kunder spara pengar. De erbjuder en arbetsplats med högt i tak, snabba beslutsvägar och högt tempo.

Tidigare erfarenheter och personlighet

För att du ska ha de bästa förutsättningarna att lyckas ser vi gärna att du har jobbat i en liknande roll på tidigare arbetsplats. Du har ett sinne för affärer och förmågan att arbeta både operativt och strategiskt. Kunden är central och därför ser vi att ditt naturliga förbättringstänk alltid utgår ifrån kund och verksamhet. Förtroende, inkludering och tydliga förväntningar är viktiga egenskaper för att lyckas med ditt ledaruppdrag.

Vidare är du en lagspelare som vill driva ditt team framåt samt att du är lyhörd och smidig i ditt sätt att kommunicera. Du har ett prestigelöst förhållningssätt gentemot dina medarbetare och arbetsuppgifter. I och med att Axo Finans expanderar sin marknad i Sverige är det viktigt att du trivs i en snabbrörlig miljö med högt tempo och att du vidhåller kvalitet och struktur även under intensiva perioder. Då man i rollen är ansvarig över kundtjänstteamet och arbetsuppgifterna delvis består av att utvärdera och redogöra för gruppens resultat ser vi gärna att du har ett analytiskt tänkande samt är bra med siffror.

Krav för tjänsten är att du:

  • Har en godkänd gymnasieexamen
  • Behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift
  • Har på tidigare arbetsplats erhållit en chef- eller ledarroll

Meriterande om du har:

  • En universitetsutbildning, helst inom ekonomi, management eller liknande
  • Erfarenhet inom bank, finans eller annan låneförmedlare
  • Arbetat inom kundtjänst eller försäljning
  • God systemvana

Kontakt

Vid ytterligare frågor, kontakta oss:

Lovisa Sundström
Talent Acquisition Specialist
+46 735 43 55 23
Simon Tännström
Talent Acquisition Consultant
+46 701 59 59 15