Dplay är en streamingtjänst som samlar det bästa innehållet från några av Sveriges – och världens – största tv-kanaler. Dplay erbjuder program från bland annat Kanal 5, Discovery Channel och Eurosport. Det betyder innehåll i världsklass i kategorier som underhållning, dokumentärer och sport. Dplay relanserades i januari 2018. Den nya versionen av Dplay är under utveckling – med kontinuerliga uppdateringar och leverans av förbättrad digital tv-teknologi. Nu söker Dplay efter en CRM-specialist som ska vara med på resan framåt.
Som CRM-specialist har du ett övergripande ansvar att hjälpa det existerande nordiska teamet utföra och utforma CRM-strategin för Dplay i Sverige, Norge, Danmark och Finland för att behålla kunder och minska churn. Utifrån CRM-strategin arbetar du med att sätta kundsegmenteringsmodeller och ständigt driva och optimera produktrekommendationer. Du ansvarar även för att implementera CRM-strategin inom de olika organisatoriska avdelningarna samt kontaktytor: så som sociala medier, web, mobil (push notiser), triggerbaserade email flöden/kampanjautomatisering. Du arbetar i Adobe Campaign Standard för att förbättra kundkommunikation och kravställer mot produkt och IT för att driva CRM-strategin och Dplay framåt.
CRM-specialist Dplay rapporterar till VP Digital Dplay och sitter i den nordiska CRM ledningsgruppen.