LeasePlan Sverige AB

First Line Support Manager

LeasePlan är världsledande inom operationell billeasing och en av de internationellt ledande aktörerna inom fleet management. För närvarande har vi kontor i 32 länder fördelade på fyra kontinenter med 7 400 anställda som tillsammans förvaltar 1,67 miljoner fordon.Vi är specialister på finansiering och hantering av leasingbilar, över hela världen. Trots våra över femtio år i branschen utmanar vi ständigt våra kunskaper för att kunna fortsätta att stödja våra kunder med de bästa programmen och systemen.LeasePlan genomför en spännande utvecklingsresa med nya ägare, ledning och anpassning till förändrade kundbeteenden. Vi ser fram emot att erbjuda våra kunder elbilar, bilpooler och allt från leasing till kompletta mobilitetslösningar för ett modernt samhälle.

Som First Line Support Manager har du en essentiell roll inom organisationen och ansvarar för den första kontaktytan mot LeasePlans kunder. Du leder och coachar ett team på sju personer vilket bland annat innebär ansvar för att hantera den dagliga operativa planeringen och arbetsprocesser. Rollen är placerad i Solna och man rapporterar till Quality & Service Manager.

Ansvarsområden:

  • Leda och coacha kundservice-teamet.
  • Säkerställa hög kvalitetsnivå på ärendehanteringen och servicen gentemot LeasePlans kunder. Ärendena inkommer främst via telefon och mail.
  • Kontinuerlig utveckling av processer och arbetsrutiner inom ramarna för kundservice.
  • Säkerställa ett nära och bra samarbete med andra funktioner inom organisationen.
  • Planera och leda träningar och utbildningar för teamet.
  • Rekrytera medarbetare till teamet vid behov.

Erfarenhet och personliga egenskaper:

  • Brinner för kunden och kundservice!
  • Gedigen erfarenhet av att arbeta med kundservice och att hantera olika kommunikationskanaler.
  • Mycket god ledarskapsförmåga. Minst tre års erfarenhet av personalansvar och av att framgångsrikt leda kundservice-avdelning.
  • Goda kommunikativa egenskaper.
  • Erfarenhet av att sätta upp, mäta och följa upp nyckeltal för verksamheten, service och medarbetare.
  • Erfarenhet av att arbeta enligt Lean är positivt.
  • Flytande i engelska både i tal och skrift.