Holistic Sweden

Business & Supply Planner

I snart 20 år har Holistic förmedlat kunskap och tagit fram innovativa kosttillskott av kompromisslös kvalité för att hjälpa människor att optimera sin hälsa. Holistic är idag det ledande varumärket inom kategorin men samtidigt initierat en omfattande utvecklingsplan som skall säkerställa att bolaget förbättrar sitt affärs- och kundfokus. Bolagets mål är att vidareutveckla sitt hälsokoncept, accelerera tillväxt och expandera geografiskt för att på så sätt bidra till sin vision om en bättre värld och samtidigt svara på en växande efterfrågan av hälsotjänster.

Vi säljer premiumprodukter främst via återförsäljare men även D2C via egen e-handelsplattform. Vi är ett snabbt växande bolag med ambitiösa planer framöver och vi söker nu en ambitiös och strukturerad Business/Supply Planner som är van att operativt och strategiskt balansera lagernivåer, leveransförmåga samt taktiskt förhandla. Du underhåller och uppdaterar prognoser, lägger order och ansvarar för den operativa dialogen med leverantörerna. Du får ett stort ansvar att säkerställa företagets räckvidd både ur ett företagsekonomiskt och processorienterat sätt.

Det är en spännande möjlighet för dig som är analytiskt lagd samt att ha stor förståelse för siffror. Du får en viktig roll i bolagets fortsätta tillväxtresa på både den svenska marknaden och nya marknader. Du arbetar nära vår Produktutvecklare/Inköpare och rapporterar till Produktchefen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Upprätta forecast och orderplanering årsvis mot respektive leverantör
  • Taktiskt förhandla repeat-orders
  • Sätta avropsplaner mot offert med ett optimalt flöde                                       
  • Orderläggning i vårt system
  • Leveransbevakning av lagda orders
  • Beräkning av optimal räckvidd och säkerhetslager
  • Beräkna och ansvara för lagerbindningen enligt givna KPI’er
  • Övervaka och prognostisera kommande nivåer av efterfrågan
  • Varsla om slow movers och se över överlager
  • Planera utfasningar                                                                   
  • Hantera och ta fram tulltaxa samt tullkoder
  • Logga landed cost, transport, tillägg m.m.
  • Skapa underlag för prisförhandling och leverantörsstrategi
  • Utveckla och genomföra inköpsstrategier i samarbete med Produktchefen
  • Ta fram analyser och rapportering efter behov (externt + internt)
  • Följa upp och rapportera nyckeltal
  • Bevaka pris och marknadstrender
  •   Underhålla masterdata för våra produkter
  • Planera och projektera för våra Tester

Tidigare erfarenhet

  • 3-5 års erfarenhet av liknande roll
  • Teoretiska och praktiska kunskaper inom Supply Chain Management och Logistik
  • Högskoleutbildning och utbildning inom logistik är meriterande
  • Förhandlingsvana med externa partners/leverantörer
  • God förmåga att kommunicera på ett professionellt plan i tal och skrift både på svenska och engelska är ett krav
  • Meriterande med erfarenhet inom FMCG

Personliga egenskaper

Du är en noggrann och mycket analytisk person med fallenhet för att kunna strukturera problem och snabbt se trender. Du har lätt för att ta egna beslut och göra riktiga prioriteringar även då tiden är knapp. Du är stresstålig och lösningsorienterad med ett stort eget driv och en vilja att genomföra förbättringar. Vidare är du en prestigelös person som tycker om att arbeta med människor och är positiv till/drivande i att knyta nya kontakter med andra människor.