Vi utmanar och tänker annorlunda, gör du?
Tele2 är en internationell mobiloperatör med utmanaranda i vårt DNA. Vi utmanar våra konkurrenter och marknaden förstås, men framförallt oss själva. Vi verkar på en marknad som ständigt växer och förändras. Våra kunder vill ständigt ha nya och bättre lösningar vilket ställer höga krav på oss. Självklart vill vi möta dessa krav, därför blir hur vi arbetar och vilka vi är vår nyckel till framgång.
Tele2s arbetssätt präglas av ansvar, öppenhet och prestigelöshet. Vi drivs av snabbhet, kvalitet och att alltid ha kundernas bästa för ögonen.
Har du erfarenhet av CRM-arbete från en abonnemangsbransch, då kan du föreställa dig vilka utmaningar vi ställdes inför när Tele2 valde att slopa bindningstider i november 2014. Detta är ett exempel på hur Tele2 tänker annorlunda än sina konkurrenter. Den person vi söker till denna roll, är en person som tänker utanför ramarna och som vågar testa nytt.
Rollen ingår i Campaign & Communication teamet med ytterligare 9 medarbetare och inom gruppens ansvarsområde finns varumärkena Tele2 Privat, Tele2 Företag och Comviq.
Det här är jobbet…
Enheten Customer & Product Design ansvarar för Tele2 Sveriges varumärkesstrategi, affärsutveckling, produktutveckling, kundupplevelse och kundbasutveckling. Inom enheten är avdelningen Customer Relationship Management ansvarig för att maximera värde och livslängd på befintliga kunder, och det är dit vi nu söker en Head of CRM Campaign & Communication.
Som Head of CRM Campaign & Communication sätter du roadmap för, leder och agerar bollplank för 9 medarbetare, vilkas ansvar är att såväl strategiskt som operativt projektleda 1-1-kampanjer och kommunikationsplaner. Ditt ansvarsområde stäcker sig från Comviqs kontantkortskunder till de allra största företagskunderna, så det är ett absolut måste att du förstår hur vi uppnår maximalt värde såväl på privatmarknaden som företagsmarknaden.
Du rör dig vant med begrepp såsom marketing automation, retention och CLV-maximering, och du har mångårig bakgrund inom CRM i ledande befattningar. Eftersom vi på Tele2 anser att det är det individen som är nyckeln till framgång måste du som ledare på Tele2 vara en van dirigent som vet hur du bäst kan stötta när det behövs och när du bör pusha individen för att den ska komma vidare och våga utmana sig själv.
Själv behöver du vara en tusenkonstnär som både är van att hantera siffror och har starka presentations- och projektledaregenskaper. Rollen kräver också att du är pragmatisk och lösningsfokuserad, då det sällan finns tid för långa beslutsprocesser. Till sist behöver du vara grym på Time Management och do or die efter din kalenderplanering.
Rollen innefattar såväl personal- som budgetansvar och du kommer sitta med i CRMs ledningsrupp tillsammans med gruppchefer inom market research, analys och rapportering.
Det här är vad du har…
– Dokumenterad ledarbakgrund, med fördel inom CRM-området
– Flerårig erfarenhet av att utveckla kunder utifrån ett relationsmarknadsföringsperspektiv
– Erfarenhet av att optimera kontaktytor utifrån olika kanalers styrka
– Relevant högskole-/universitetsutbildning eller motsvarande
Det är en fördel om du har…
– Vana att leda lojaliserande och värdemaximerande CRM-aktiviteter för både B2B och B2C
– Erfarenhet av att ta ut CRM-aktiviteter multi-/omnichannel
Samtliga i ledningsgruppen har stor erfarenhet av konsumentvarumarknaden så ju mer erfarenhet inom företagsmarknaden som du kan ta med dig in i vårt arbete desto bättre är det.
Det här är vad Tele2 kan ge dig…
… en plats i en flexibel, prestigelös organisation som präglas av stark teamkänsla, högt engagemang och mycket glädje där din kompetens kommer att göra skillnad.
… stora möjligheter till spännande karriärvägar inom Tele2. Hos oss ligger din framtid i dina egna händer. Vi ger dig chansen att utvecklas genom interna utbildningar och vidareutvecklingsprogram.
… Vi tar hand om dig, både i din roll på företaget, men även utanför. Hos oss finns möjligheten till ett flexibelt arbete och förmåner som rör hälsa, föräldralön och pension.
För att få mer information kontakta: Alexander Westlund; alexander.westlund@headagent.se +46 723010194 eller Carolyn Sander; carolyn.sander@headagent.se, +46 734254550.