Vill du jobba i ett snabbväxande företag som även är Sveriges största familjeföretag för människor som behöver personlig assistans? Företagets ledord är kvalitet, tillgänglighet, personligt bemötande och ett stort engagemang. Verksamheten är rikstäckande och bedrivs från våra kontor i Stockholm, Lund, Göteborg, Sundsvall, Karlstad, Linköping, Umeå, Västerås, Växjö och Malmö. Assistans för dig är ett kunskapsföretag och tillväxten är stark. Välkommen till ett ungt och modernt företag i ständig utveckling!
Läs mer om företaget på hemsidan: http://www.assistansfordig.se
Kundansvarig
Till kontoret i Stockholm söker vi nu en Kundansvarig. Rollen som Kundansvarig innebär två huvudsakliga funktioner. Dels den som ansvarig för den personliga assistansen för kunden, dels den som arbetsgivare för kundens personliga assistenter. Denna dubbelsidiga roll är svår men också spännande och utmanande.
Du har bland annat ett intranät, en akutbemanningsfunktion och en löneadministration till din hjälp för att hålla rätt kvalitet i dina omkring 20 assistansuppdrag. Assistans för digs ambition är helt enkelt att ge dig som Kundansvarig så mycket kvalitativ tid som möjligt med kunden och dennes personliga assistenter. På så vis attraherar vi både kunder och assistenter, men också kompetent personal till vår administration.
Ansvarsområden
Arbetsuppgifterna är varierande men de huvudsakliga momenten kommer innefatta:
• Kontakt med dina kunder kring samordning av den personliga assistansen
• Rekrytering, schemaläggning och arbetsledning av personliga assistenter
• Social dokumentation och systematiskt arbetsmiljöarbete
• Kontakt med kommuner, Försäkringskassan och andra myndigheter m.m.
Din bakgrund
Vi söker dig som är driven, empatisk och engagerad. Du har en relevant akademisk bakgrund som exempelvis socionom, beteendevetare eller personalvetare. För kunskapsbreddens skull ser vi gärna att du har någon relevant kompetens som vi inte redan har. Det är en stor fördel om du även har erfarenhet från vård och omsorg, förslagsvis personlig assistans. Du bör även känna till relevant lagstiftning för verksamhetsområdet. Närmare 100 av våra kunder är barn och många, både vuxna och barn, har autism, så har du erfarenhet av dessa grupper är det ett plus.
Assistans för dig erbjuder
Rollen som kundansvarig är en heltidstjänst, företrädesvis kontorstid mån-fre och tillträde sker efter överenskommelse. Tiderna är vanligtvis 08:30-17:00, men en flexibilitet från din sida önskas, då våra kunder inte alltid kan ses/samtala på dessa tider. Inrikesresor kan förekomma i arbetet. B-körkort krävs då en del av rollen innebär att du gör bilresor ut till kunden.
Har du det som krävs för att bli Kundansvarig hos Assistans för dig? Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med möjlighet till personlig utveckling, där du som Kundansvarig utgör en av nyckelspelarna på företaget. Eftersom företaget är ungt och växer snabbt, finns en stor möjlighet att påverka i såväl stora som mindre frågor. Vi söker dig som har något extra och erbjuder löneutveckling relaterad till presentation.
För ytterligare information är du välkommen att kontakta Victoria Gilberg på 070 300 61 50, Victoria.gilberg@headagent.se eller Magdalena Karlsson på 073 586 71 61, Magdalena.karlsson@headagent.se