Gymgrossisten Sweden AB består av två ledande e-handelsbutiker, Gymgrossisten.com och Bodystore.com, inom träning och hälsa. Gymgrossisten.com är Nordens ledande onlinebutik inom träning och kosttillskott. Gymgrossistens produkter säljs också i dagligvaruhandeln genom helägda Nordic Fitness Market. Egna varumärket Star Nutrition gör Gymgrossisten till ett av världens största företag inom försäljning av prestationshöjande kosttillskott till slutkonsument. Från att ha varit ett litet enskilt bolag är Gymgrossisten idag störst i Norden inom sin nisch, vilket har väckt uppmärksamhet inom affärsvärlden och medfört att Gymgrossisten ett flertal gånger utnämnts till ett av Sveriges mest framgångsrika företag av Veckans Affärer samt Gasellföretag av Dagens Industri.
Gymgrossisten är en del av Qliro Group, och sedan förvärvet inleddes 2007 har bolaget blivit nästan åtta gånger större. Sedan starten 1999 har Qliro Group utökat och breddat sin produktportfölj till att idag vara Nordens ledande e-handelsaktör mot konsumenter genom CDON.com, Lekmer, Nelly (Nelly.com, NLYman.com, Members.com), Gymgrossisten (Gymgrossisten.com/ Gymsector.com, Bodystore.com, Milebreaker.com), Tretti, samt betaltjänsten Qliro. Tillsammans hade butikerna över 280 miljoner besök under 2015, betjänade fler än 4,2 miljoner kunder och hanterade över 20.000 beställningar per dag. Gruppen genererade 5 miljarder i intäkter 2015. Qliro Groups aktier är noterade på Nasdaq Stockholms Mid-caplista under kortnamnet ”QLRO”.
Nu söker Gymgrossisten en E-mail Marketing Specialist som ska vara med och ta deras kundkommunikation till nya höjder. Kommunikationen med Gymgrossistens kunder sker främst via Email och SMS, där ditt jobb kommer att vara att utveckla dessa kommunikationskanaler. Huvudfokus i rollen kommer att vara Email-marknadsföring och skapandet av automatiska flöden för utskick samt för att minska churn och för att skapa ännu fler lojala kunder. Nu söker vi dig som drivs av utmaningen att snabbt kunna påverka Gymgrossistens försäljning, kundlojalitet samt kommunikation!
Rollen rapporterar till Online Marketing Manager.
Beskrivning av arbetsuppgifter
• Kvalitetssäkring och utveckling av våra kunddatabaser
• Operativt ansvar för E-mailkommunikation
• Utveckling av kundkommunikation i Email, SMS och postala utskick
• Skapa och utveckla segment av kundgrupper
• Utveckla automatiska program för kundbearbetning, t.ex. VIP, Retention, Ny kund
• Planera och genomföra aktiviteter och kampanjer, långsiktigt såväl som kortsiktigt
• Löpande arbete med optimering, test och uppföljning av kampanjer, kundutveckling och resultat
• Kampanjplanering tillsammans med marknadsansvarig
• Återkoppla och presentera resultat till organisationen i olika forum
• Utföra löpande kundundersökningar med efterföljande analys.
Din bakgrund
• Cirka 1-3 års arbetslivserfarenhet inom Email-marknadsföring
• Erfarenhet från att arbeta med e-handel
• Stor erfarenhet av utsökning/segmentering i kunddatabaser
• Meriterande erfarenhet av att arbeta i ett CRM-system, t.ex. Salesforce eller liknande
• Erfarenhet av kundsegmenteringsmodeller och målgruppsanalyser
• Erfarenhet av Google Analytics
• Meriterande med erfarenhet av Qlickview
• Meriterande med kunskaper inom HTML, CSS eller programmering generellt.
Din personlighet
Vi tror att du är en resultatorienterad person som får saker att hända. Du har ett brinnande intresse för CRM och för att skapa konverterande kommunikation. Du är van att arbeta under ett stort eget ansvar och arbetar strukturerat med en god helhetssyn. Vidare ser vi att du är en strategisk samt analytisk problemlösare och en person som trivs med att arbeta såväl självständigt som i team med andra.
Gymgrossisten erbjuder dig ett stimulerande och utmanade arbete i en fartfylld organisation – med placering vid bolagets kontor i Stockholm.
För mer information om rollen, vänligen kontakta Ellinor Ohlin på ellinor.ohlin@headagent.se eller Camilla Asmussen på camilla.asmussen@headagent.se.