Bisnode

Field Marketing Manager

Smart Data är vår tids hårdvaluta. I dagens digitala informationsöverflöd är det viktigare än någonsin att kunna förädla, analysera och förstå data. Vi på Bisnode är dedikerade till att leverera insikter för att hjälpa våra kunder att fatta smartare beslut.

Vi på Bisnode drivs av en ambition som genomsyrar allt vi gör, vi vill göra det möjligt för våra kunder att fatta smartare beslut. Här hittar du individer som med sin expertis, kultur, humor och sina ideéer berikar verksamheten. För det är när alla bidrar med sina styrkor som Bisnode utvecklas som företag. Bisnode finns idag i 18 europeiska länder, är totalt omkring 2 400 medarbetare i Europa, varav 700 i Sverige.

Läs mer om hur det är att jobba på Bisnode här: bisnode.com/karriar.

Till Bisnodes marknadsorganisation söker vi en Field Marketing Manager. Vi letar efter dig som brinner för marknadsföring och projektledning och som vill komma in i ett snabbrörligt sammanhang där du får chans att utforma en helt ny roll. I tjänsten kommer du att få möjlighet att planera och driva olika marknadsföringsprojekt från ax till limpa. Du kommer att vara delaktig i produktlanseringar, ta fram nya erbjudanden samt agera spindeln i nätet med många olika kontaktytor. Vi söker efter en driven och engagerad lagspelare som är van att agera på eget initiativ och får saker att hända.

Ansvarsområden:

• Driva och planera marknadsföringsaktiviteter från ax till limpa.

• Vara delaktig i produktlanseringar och i att ta fram nya erbjudanden.

• Agera Business Partner för säljsegmentet inom Small & Medium Businesses och driva, genomföra och följa upp marknadsaktiviteter för att möta försäljningsmål.

• Arbeta cross funktionellt och ha ett nära samarbete med såväl säljare produktchefer, produktmarknadsförare samt övriga kontaktytor på marknadsavdelningen.

• Jobba nära Account Base Marketing Manager gällande Major- & Large- Businesses och planera, driva och genomföra de marknadsaktiviteter som inte är ABM-relaterade.

• Ansvara för att initiera, driva, genomföra och följa upp events med interna och/eller externa parter.

• Kravställa mot Bisnodes CRM-system ur marknadsavdelningens perspektiv.

Kompetenser – vi söker dig som har/är:

• Minst 5 års erfarenhet av operativ marknadsföring – fördelaktligen B2B.

• Akademisk examen inom marknadsföring eller liknande är fördelaktigt.

• Mycket god erfarenhet av projektledning.

• Driven, agerar på eget initiativ och får saker att hända samt tar ansvar för resultatet.

• En förmåga att göra intryck och övertyga andra.

• En god nätverkare som är van att arbeta mot många kontaktytor.

• Självständig och handlingskraftig, du får saker att hända och agerar på egna initiativ

• En lagspelare som samarbetar effektivt med andra; delar med dig av kunskaper, erfarenheter och information samt stödjer andra för att uppnå gemensamma mål.

• Gillar en snabbrörlig atmosfär, förändring och högt i tak.

• Mycket goda kunskaper i engelska är ett krav.

För mer information om tjänsten vänligen kontakta Sarah Bouvin; sarah.bouvin@headagent.se (076-8204648) eller Matilda Segelström; matilda.segelstrom@headagent.se (076-010 13 52).