KICKS AB

Project Leader, E-commerce/Digital

KICKS är den ledande skönhetskedjan i Norden och består av över 240 butiker i Sverige, Norge och Finland. Med attraktiva varumärken inom doft, make up, hudvård och hårvård samt välutbildade skönhetsexperter i butik erbjuder KICKS ett modernt och internationellt koncept. KICKS är en del av detaljhandelskoncernen Axel Johnson AB.

PROJECT LEADER, Digital & E-commerce till KICKS

Nu söker vi en Project Leader inom Digital & E-commerce till KICKS. Du ingår i KICKS avdelning för Brand/Marketing/E-Commerce. Ditt övergripande uppdrag är att på nordisk nivå projektleda och kvalitetssäkra samtliga digitala utvecklingsprojekt för KICKS e-handel och omnikanal. I rollen kommer du även att ansvara för samtliga digitala plattformar där vår kund befinner sig (desktop/mobile/store/app/tablet) samt att vår onlinenärvaro driver försäljning och resultat.

Huvudsakliga ansvarområden

Utifrån ett nordiskt perspektiv ansvarar du för att säkerställa att KICKS närvaro ligger i framkant på samtliga digitala plattformar och att de ständigt optimeras och utvecklas i enlighet med företagets affärsidé, resultatmål och strategier.

• Du planerar, driver och kvalitetssäkrar alla digitala e-handelsprojekt så att de når uppställda mål avseende kvalitet, tid och ekonomi

• Ditt dagliga mål är omsättningen på KICKS e-handel och du verkar ständigt för att säkerställa att förutsättningarna konstant är de bästa

• Du kommer att driva projekt kopplat till ekonomi, logistik och lager

• Du värderar och initierar löpande förbättringsåtgärder med fokus på prestanda, användarvänlighet, SEO, drift och tillgänglighet

• Du följer ständigt alla relevanta nyckeltal och reagerar och agerar direkt

Relevant erfarenhet

• Minst 3 års erfarenhet av att leda komplexa digitala e-handelsprojekt och erfarenhet av att ha jobbat med motsvarande arbetsuppgifter inom e-handelsföretag

• Erfarenhet av att kravställa mot IT-avdelning eller externa leverantörer med slutanvändare i fokus

• Relevant akademisk utbildning

• Erfarenhet av att jobba med research inom branschen och nuvarande trender, teknologier för att identifiera nya affärsmöjligheter

• Kunskaper inom webbanalys är meriterande (Google analytics, statistik/analyser i samarbete med webmaster/UX)

Personliga egenskaper

• Du är resultatorienterad, har hög social kompetens och drivs av ett högt tempo med många kontaktytor

• Du har ett stort intresse för e-handel, en förståelse för omnikanal och en stor portion affärssinne

• Nyfiken och innovativ person som älskar att se visioner bli till verklighet

• Du kännetecknas av driv, lösningsfokus och engagemang i allt det du tar dig an

För mer information kontakta Anna Palmdal; anna.palmdal@headagent.se eller Charlotte Mårdh; charlotte.mårdh@headagent.se