TV4 har levererat engagerande nyheter, storslagen underhållning med bredd och kvalitet, direktsänd sport och högklassigt drama till svenska folket i över 25 år. Med en stor mängd tv-kanaler och andra tjänster, inte minst när det gäller tv på nya plattformar, är TV4 i dag ett komplett mediehus fyllt av möjligheter för såväl tittare, annonsörer som samarbetspartners. TV4 ingår, liksom systerföretaget C More som ska ge användarna det bästa betal-tv-erbjudandet på alla plattformar, i affärsområdet Bonnier Broadcasting.
Senior kommersiell projektledare
Konceptavdelningen arbetar med att utveckla, paketera och sälja kommersiella koncept, i nära samarbete med kollegor från alla våra andra avdelningar inom TV4-Gruppen. På konceptavdelningen gör vi projekt kopplade till underhållning och drama samt projekt kopplade till våra matsatsningar. Konceptavdelningen för mat ansvarar för arbetet kring företagets prioriterade projekt Köket, Sveriges Mästerkock, Halv 8 hos mig samt projekt kopplade till matprofilerna Per Morberg, Leila Lindholm, Tina Nordström och Ernst Kirchsteiger med flera. Avdelningen för drama och underhållning har ansvar för arbetet kring projekt kopplade till Idol, Finaste familjen, Brottsplats Sverige, Talang, Så mycket bättre, Let’s Dance med flera.
Ansvarsområden
• Ansvar för att utveckla kommersiella koncept.
• Ansvar för paketering av kommersiella projekt kopplade till TV4s olika satsningar.
• Ansvar för att bygga varumärkeskännedom till profiler och/eller tv-program.
• Ansvar för att arbeta affärsnära med att prospektera och driva projekt för TV4-Gruppens satsningar – göra business case och visa affärsnyttan med projekten.
• Ansvar för att leda projektteam i varierande storlek, bestående av projektledare och produktionsledare.
Erfarenhet
• Relevant akademisk utbildning, till exempel civilekonom eller liknande.
• 5-10 års relevant arbetslivserfarenhet.
• Erfarenhet av arbete med flertalet parallella projekt.
• Van att jobba affärsnära, samt driva och utveckla affärer.
• Tidigare erfarenhet från att ha arbetat med produkter relaterade till sponsring, programaffärer, associationsrätter, event, turnéer, biljettintäkter, licensprodukter, sociala medier, digitala lösningar och tv.
• Mycket god erfarenhet av att göra business case.
• Affärsstrategisk höjd.
För att lyckas väl i rollen som senior kommersiell projektledare tror vi att du brinner för affärsutveckling kopplat till tv och medier. Du har en mycket god analytisk förmåga som gör att du fattar genomtänkta beslut och tar ansvar för dem. En helt avgörande framgångsfaktor är din strategiska förmåga samt kunskap och förståelse för den digitala transformationen inom mediebranschen. Du är en teamspelare som motiverar och samordnar andra så att de behåller fokus på målen.
Att leva TV4-Gruppens värderingar – samarbete först, mod att göra nytt och leverera världsklass – är viktigt för att du ska lyckas hos oss.
TV4-Gruppen erbjuder en kreativ miljö där du spelar en av nyckelrollerna för startskedet av en ny tv-era. Du får arbeta affärsnära och driva igenom nytänkande konceptuella projekt tillsammans med prestigelösa kompetenta kollegor.
För ytterligare information, vänligen kontakta Victoria Gillberg på victoria.gillberg@headagent.se eller Magdalena Karlsson på Magdalena.karlsson@headagent.se.