Verisure Sverige AB / Securitas Direct Sverige AB

Sales Manager – Alert Alarm

Alert Alarm grundades 1998 genom en avknoppning från dåvarande Teliaägda larmbolaget Tele Larm AB. Vi utvecklar och tillverkar våra egna larmprodukter och har en avancerad teknisk kommunikationsplattform för att driva och underhålla kundernas larmanläggningar. Våra larm är kopplade och övervakade av Securitas Directs larmcentral i Linköping och utryckningarna sköter Securitas AB om på vårt uppdrag. Sedan i maj 2015 ingår Alert Alarm i Securitas Direct/Verisure-koncernen som ett dotterbolag till Verisure Sverige AB. Alert Alarm AB är nummer ett i Sverige på uppkopplade övervakade DIY hemlarm och växer kraftigt.

Nu söker vi en Försäljningschef som vill vara med och bidra till bolagets utveckling och tillväxt framåt.

Som Försäljningschef leder du ett säljteam inom telefonförsäljning. Du kommer att jobba väldigt nära teamet och lära upp, utbilda och coacha dina medarbetare. Det är därför viktigt att du brinner för att jobba med och utveckla människor. Du har fullt personalansvar, vilket innebär allt från schemaläggning och lönesättning till uppföljning och svåra samtal. Som person är du strukturerad och målorienterad och är duktig på att utveckla nya arbetsmetoder och följa upp säljprocesser. Du brinner för försäljning och ser ständigt en förbättrings- och utvecklingspotential.

Du rapporterar till VD och sitter med i ledningsgrupp. Kontoret är placerat i Kista.

Övergripande ansvarsområden

  •        Leda, utveckla och utbilda medarbetare och teamet.
  •        Stark närvaro på plats och löpande coachning.
  •        Aktivera säljarna i olika säljtävlingar och driva mot nyckeltal.
  •        Utifrån statistik och uppföljning, styra och fördela leads.
  •        Rekrytera nya säljare till teamet med hjälp av rekryteringsansvarig.
  •        Vara med och utveckla processer och arbetssätt.
  •        Säkerställa rapportering av utfall, leads-ingång, försäljning och närvaro.
  •        Vara säljledare och ingå i företagets ledningsgrupp.

Erfarenhet och kompetens 

  •        5-7 års erfarenhet av försäljning.
  •        Bra uppvisat track record inom försäljning.
  •        God vana vid att hantera kundkontakter.
  •        Goda ledaregenskaper och erfarenhet av personalansvar.
  •        Erfarenhet tjänsteförsäljning via telefon.
  •        Goda kunskaper i Excel.
  •        Förståelse för nyckeltal/KPI:er.
  •        Erfarenhet av konsumentförsäljning.
  •        Bra kommunikatör i tal och skrift.
  •        Uttrycka sig väl i tal och skrift (både svenska och engelska).

Personliga egenskaper

  •        Passionerad inställning till försäljning och säljledning.
  •        Affärsmässig.
  •        Ödmjuk och prestigelös. En ”People´s person” .
  •        Trygg, socialt begåvad med stor kommunikativ förmåga.
  •        Flexibel och målinriktad.