Danske Bank söker nu en självgående CRM-analytiker till enheten Marketing inom Personal Banking som vill vara med och utveckla en modern, relevant och personlig kunddialog. Enheten ansvarar för Danske Banks marknadsföring, CRM och sajter till privatkunder.
Som analytiker hos oss kommer du att planera, bygga, genomföra, förvalta och utvärdera resultat av ad-hoc och händelsestyrda, automatiserade kommunikationer i alla kanaler. Du är proaktiv och identifierar nya affärsmöjligheter både för våra kunder och för Danske Bank genom målgruppsselektering, dataanalys och modellering. Samtidigt jobbar du med ständiga inkrementella förbättringar av löpande aktiviteter. Du kommer att ha ett nära samarbete med kollegor inom marknadsavdelningen, analytiker i Norden, affärsutvecklingsenheten, rörelsecheferna och IT.
Du är initiativrik, lösningsorienterad och har förmågan att genomföra dina idéer. Du är bra på att organisera och hantera flera uppgifter samtidigt och gillar att jobba i ett högt tempo. Vidare har du en pedagogisk förmåga att förmedla dina analyser i affärsförståelse, kundinsikter och aktiviteter.