Danske Bank

Performance Marketing Manager

Danske Bank i Sverige är en utmanare på den svenska bankmarknaden och agerar inom tre huvudsakliga affärsområden – Personal Banking, Business Banking samt Corporate & Institutions. Inom Personal Banking erbjuder vi privatpersoner kvalificerad rådgivning och kompletta lösningar inom bland annat finansiering, kapitalförvaltning, pension och försäkringar.

Vill du vara med och skapa vår digitala försäljningskanal? Då kan rollen som Performance Marketing Manager vara rätt för dig! 

Enheten Digital Sales & Marketing hos Danske Bank växer i rask takt. Vi jobbar med att förstärka försäljning och service till såväl nya som befintliga kunder. Enheten består idag av 12 medarbetare som arbetar med projektledning av marknadsaktiviteter och digital försäljning.

Om rollen.

Som Performance Marketing Manager kommer du att utveckla och driva den digitala försäljningen tillsammans med gruppen Digtal Sales mot både privat- och företagskunder. Vi lägger stort fokus på att dagligen göra förbättringar samtidigt som vi jobbar med långsiktiga projekt. I rollen kommer du att leda projekt för att förstärka vår digitala marknadsföring, både på kort och lång sikt. Du arbetar operativt med att optimera våra taktiska kampanjer och nå ut till både nya och befintliga kunder för att skapa bästa möjliga kundupplevelse.

Arbetsuppgifter.

  • Via taktiska trafikskapande digitala kanaler som social, display och SEM driver du trafik till danskebank.se och optimerar löpande.
  • Kontinuerligt uppföljningsarbete med analys och optimering för en konstant förbättring av vår digitala performance och skapa en lönsamhet i vår försäljning.
  • Utvalda kampanjer optimerar du själv, och i vissa fall agerar du kravställare och köpare gentemot våra utvalda partners.
  • Du är uppdaterad på medielandskapet och driver projekt för att förbättra våra köpstrategier baserat på ett datadrivet förhållningssätt. Du kommer även att driva och stötta projekt inom marketing automation, content marketing, ABM etc.

Erfarenhet och kompetens.

  • 3-5 års erfarenhet av att ha arbetat som digital specialist med försäljningsdrivande media
  • Vana att ta ansvar i digitala projekt och är väl bevandrad i hur framtidens digitala medielandskap ser ut, såväl på en övergripande nivå som ur ett detaljerat tekniskt perspektiv
  • Erfarenhet av att köpa och analysera digital marknadsföring, har du en god kunskap om programmatiska displayköp är det meriterande
  • Har erfarenhet av att jobba med marknadsföring baserad på första-, andra- och tredjepartsdata, och har själv byggt och optimerat egna kampanjer inom social media.
  • Erfarenhet av att arbeta i Googles 360-svit, Facebooks annonseringsverktyg samt Google/Adobe Analytics
  • Du vet hur en relevant, digital kundkommunikation ser ut och är väl bekant med begrepp som DMP, attributionsmodeller och marketing automation
  • Relevant eftergymnasial utbildning är meriterande

Personlighet.

Som person ser vi att du är lösningsorienterad, strukturerad och van att jobba nära många olika kontaktytor. Du är serviceminded och levererar alltid högsta kvalitet med personlig service. Vi tror att du är öppensinnad och orädd vilket innebär att du med stor entusiasm tycker om att ta dig an nya arbetsuppgifter, såväl högt som lågt. Du är bra på att organisera dig och hantera flera uppgifter samtidigt samt gillar att jobba i ett högt tempo. Du drivs av att få lära dig nya saker och att utvecklas både personligt och professionellt.