Som Marketing Manager ingår du i Marknads- och E com-avdelningen, totalt 13 medarbetare. I rollen leder du ett team bestående av två Content & Campaign producers och en Marketing Coordinator och du ansvarar, i nära samarbete med Head of Marketing & E com, för att leda marknadsarbetet för Elgiganten i Sverige. Huvudansvaret i rollen ligger på att utveckla marknadsplanen samt ansvara för planering, utveckling, anpassning och exikvering av kampanjer i egna och externa kanaler, där målet är att gå mot en mer personaliserad kommunikation. I ditt ansvar ligger även att stärka det upplevda kundvärdet samt effekten och ROI av Elgigantens kommunikation och kampanjer genom att arbeta data- och insiktsdrivet.
För att lyckas i rollen krävs det att man har ett öppet och pragmatiskt förhållningssätt och att man ser samarbete som nyckeln till framgång. Som person drivs man av det kommersiella och att skapa kundvärde är en självklarhet. Att arbeta utifrån data och kundinsikter faller sig naturligt då du är analytisk och nyfiken. Du drivs av att utvecklas både som ledare och inom kompetensområdet och har ett stort intresse för det digitala. Likaså är det en självklarhet att omsätta planer till aktiviteter som leder till tydliga resultat. Som ledare är du ödmjuk, engagerad, kommunikativ och tydlig. Du har förmågan att både stötta och utmana ditt team att tillsammans utvecklas och skapa värde för både kunden och Elgiganten.
Elgiganten ingår i Elkjop-koncernen som ägs av brittiska Dixons Carphone Plc – en av Europas största återförsäljare av hemelektronik. Elkjop-koncernen är i sin tur ett av Nordens största detaljhandelsföretag med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Island, Grönland och Färöarna. Räkenskapsåret 2017/2018 uppgick koncernens omsättning till 37.3 miljarder NOK. I Norden finns totalt 415 varuhus och ca 11 000 medarbetare. Samtliga varuhus i Norden får sina produkter från det 107 000 m² stora Nordiska Distributionscentret i Jönköping.