Är du en UX-designer med passion för digital design? Vill du vara med och skapa framtidens kundmöte och ge våra kunder en kundupplevelse utöver det vanliga?
Vi tror på teamarbete, roliga, utmanade uppdrag och enkla lösningar! Vad gillar du? Vi bygger upp vårt CX-team och letar efter en likasinnad UX Lead som vill vara med och på vår spännande resa. Gjensidige Sverige digitaliserar verksamheten för att erbjuda framtidens kundmöte. Och du kommer att vara med och bygga upp en kundorienterad utvecklings- och innovationsverksamhet så vi kan överträffa kundernas förväntningar på kundupplevelse och moderna försäkringar.
På Gjensidige vill vi att våra kunder tycker att försäkring är enkelt! Vi vill att våra kunder ska känna att de förstår. Som UX-Lead kommer du jobba för att nå marknadens bästa digitala kundupplevelse, tillsammans med övriga i vår produktorganisation. Du utvecklar kundmötet baserat på kundinsikter, produktmål och tekniska möjligheter. Hela tiden med ett långsiktigt perspektiv på framtidens digitala försäkringar. Förutom att du självklart jobbar nära våra kunder så jobbar du tätt med CX-Design, kundservice, produktutveckling och vår marknadsavdelning.
Ditt övergripande ansvar är att säkerställa en kundinsiktsdriven design av kundmötet i ett värdenätverk, från koncept till implementation. Rollen är placerad i Stockholm och du kommer rapportera till Digitaliserings- och Utvecklingschefen.
Du drivs av en genuin vilja att förenkla och förbättra användarnas upplevelse. I grunden är det människor du bryr dig om och du tycker att det är spännande att kombinera kvalitativa och kvantitativa metoder för att förstå kundernas behov och deras beteenden. Att höja blicken och jobba över flera kanaler och produktområden för att skapa sömlösa tjänster med hög användbarhet känns helt naturligt för dig.
Som person är du analytisk och du är medveten om de förutfattade meningar som påverkar oss människor. Du har god förmåga att samarbeta med andra och tror att en lösning blir bäst om den tas fram av flera tillsammans. Självklart vill du arbeta kundcentrerat och agerar alltid utifrån kundens bästa.