Zmarta Group

Affiliate Manager

Zmarta Group erbjuder konsumenttjänster inom bank, försäkring och elavtal. I företagsgruppen ingår bland annat Zmarta, Elskling, Insplanet, Freedom Finance och Centum. Företaget grundades 1999, har ca 300 anställda och kontor i Stockholm, Ängelholm, Jönköping, Oslo och Helsingfors. Zmarta Group ägs av Bauer Media Group.När du arbetar hos oss bjuds du på en arbetsplats som kännetecknas av hög utvecklingstakt, korta beslutsvägar, resultatorientering, ”can do”-mentalitet och hög grad av arbetstrivsel. Vi som arbetar här tycker om att förbättra och utvecklas!Vi tror på att goda resultat skapas genom att vi ger alla som arbetar hos oss de bästa möjliga förutsättningarna till att trivas, må bra och ha roligt på arbetet. Vi inspirerar våra medarbetare till att känna egen motivation för sitt arbete och därigenom får vi återkommande positiva resultat. Med goda resultat föds dessutom både ny inspiration och motivation.

Zmarta Group växer och söker en Affiliate Manager för att stärka vårt digitala marknadsteam. I rollen ansvarar du för Zmarta Groups affiliate-affär i Sverige, Norge och Finland. Du utvecklar, förbättrar och optimerar vårt befintliga arbete inom affiliate genom att strukturera upp arbetet och utöka det genom att skaffa nya partners och nya spännande former av samarbete.

Vad ska du göra?

Huvudfokus ligger på att säkerställa tillväxt och lönsamma samarbeten på en starkt konkurrensutsatt marknad och lyfta affiliatemarknadsföringen till högre nivåer. Rollen är strategisk men också hands-on och relationsbyggande. Utifrån marknadens förutsättningar utvecklar du affären och hanterar kommunikation, tekniska och complience-relaterade frågor. Hela Zmarta Groups erbjudande med lån, el och försäkringar ingår i ditt scope, och du arbetar med både affiliatenätverken och White lables. I rollen kommer du att rapportera till Head of Digital Marketing och ingår i koncernens marknadsavdelning som är baserad centralt i Stockholm.

Huvudansvar

  • Utveckla och proaktivt driva affiliate marknadsföringsstrategier för Zmartas portfölj av olika varumärken på den nordiska marknaden
  • Analysera affiliatemarknadsföringen och dess KPI: er, bygga grunden för beslutsfattande baserat på lönsamhetsmål
  • Stödja affiliatenätverk och partners med kommunikation, kampanjer och erbjudanden
  • Prospektering och utvärdering av nya samarbetspartners
  • Att se till att våra partners följer regler och bestämmelser
  • Säkra företagets konkurrenskraft inom affiliate-marknadsföring.

Kvalifikationer

  • Minst 4 års erfarenhet av att arbeta med affiliatemarknadsföring över flera marknader
  • Solid kunskap om den nordiska affiliate- och white label-marknaden
  •  Mycket god analytisk förmåga
  • Erfarenhet från e-handel eller liknande digital konkurrensmiljö med stor fokus på performance marketing
  • Solida tekniska färdigheter inom det digitala marknadsföringsområdet samt behärska den teknik som används vid affiliate marknadsföring
  • Flytande på svenska och engelska, andra språk är ett plus.

Personliga egenskaper

  • Driven och resultatorienterad
  • Fokuserad på att alltid leverera efter högsta kvalitet
  • Förmåga att hantera många parallella processer både externt och internt med olika stakeholders
  • Konstant ifrågasätta hur arbete och strategier kan bli ännu bättre
  • Kreativ och nytänkande
  • Analytiska färdigheter
  • Duktig på att nätverka