Bisnode

Product Marketing Manager

Bisnode har verksamhet i 18 Europeiska länder. Bisnode erbjuder digitala informations- och analystjänster som hjälper företag och organisationer att fatta bättre beslut och därmed utveckla sin verksamhet.

I den svenska organisationen arbetar ca 650 personer och bolaget omsätter nära 4 miljarder kronor

BISNODE SÖKER EN PRODUCT MARKETING MANAGER (SME)

• Vill du vara med och bygga upp Bisnodes erbjudande för segmentet SME?

• Har du minst 5 års erfarenhet från marknad/kommunikation?

• Är du en kreativ strateg som samtidigt gillar att arbeta operativt för att nå dina mål?

Group Product Management (GPM) arbetar med att utveckla och paketera Bisnodes tjänster och produkter. I rollen som Product Marketing Manager kommer du i huvudsak att arbeta med Bisnodes produkterbjudanden till små- och medelstora företag (SME).

HUVUDANSVAR:

• Paketera produkter och genomföra marknadsföringsplaner, befästa kundbehov, utföra konkurrentanalyser, stödja säljare och utveckla strategier för SME segmentet

• Utveckla, konceptualisera och producera sälj- och marknadsföringsmaterial

• Leda initiativ kring kundresor, segmentering och nyttoanalyser

• Se till att marknadsföringsmaterial följer teman och visuella riktlinjer samt stöder Bisnodes strategi

• Vara en aktiv bidragsgivare i segmentets marknadsföringsprojekt och produktutveckling

VI KAN ERBJUDA DIG:

• Stimulerande arbetsmiljö i ett företag som är med och driver utvecklingen i sin bransch.

• Tillhörighet i en tillväxtkoncern med möjlighet att utvecklas och växa

VI TROR ATT DU:

• Har akademisk bakgrund

• Har stor förståelse för produktutveckling och marknadsföring

• Har en strategisk höjd samtidigt som du vill arbeta operativt

För ytterligare information är du välkommen att kontakta; charlotte.mardh@headagent.se ; +46 730 20 93 00 eller Anna Nordstrand; anna.nordstrand@headagent.se ; +46763222159