Vi söker en Digital Marketing Analyst till vårt nya Commercial Analytic Team i Sverige. I denna roll jobbar du i gränssnittet mellan Marketing och Distribution med huvudsakligt fokus på digital analys och support till Marketing & Brand-funktionen. Ditt huvudansvar är att proaktivt styra, analysera och rapportera både våra löpande kampanjer samt våra totala marknadsinsatser så att vi kontinuerligt effektiviserar våra insatser men även analys och support inom specifika kommersiella projekt ingår i arbetsuppgifterna
Du är en del av den svenska distributionsavdelningen samt jobbar nära med både Marketing & Brand-funktionen i Sverige och även vårt Performance Marketing-team på̊ gruppnivå̊.
Du tar utgångspunkt i våra kommersiella målsättningar, distributionslandskap och varumärkesmål i din analys och dina rapporter samt presentationer. Vi värdesätter din förmåga att etablera goda relationer inom organisationen och relevanta erfarenhet inom uppföljning och analys av kanaloberoende marknadsföringsaktiviteter. Vidare ser vi att du har en analytisk approach till data och en förmåga att paketera dina insikter till kommersiella riktlinjer.