Bisnode

Digital Campaign Specialist

Smart Data är vår tids hårdvaluta. I dagens digitala informationsöverflöde är det viktigare än någonsin att kunna förädla, analysera och förstå data. Vi på Bisnode är dedikerade till att leverera insikter för att hjälpa våra kunder att fatta smartare beslut. Nu söker vi dig som brinner för möjligheterna med Smart Data och vill vara med och forma vår tids mest spännande bransch.

Vi på Bisnode drivs av en ambition som genomsyrar allt vi gör, vi vill göra det möjligt för våra kunder att fatta smartare beslut. Här hittar du individer som med sin expertis, kultur, humor och sina idéer berikar verksamheten. För det är när alla bidrar med sina styrkor som Bisnode utvecklas som företag.

Om tjänsten

I rollen som Digital Campaign Specialist ingår du i en digital grupp på marknadsavdelningen på Bisnode Sverige. Du kommer att vara med i planering av kampanjer digitalt samt sätta upp kampanjer. I rollen som Digital Campaign Specialist ska du ansvara för att hålla ihop kampanjer, från A till Ö, vilket innebär att planera och prioritera vilka kampanjer som ska lanseras och när, se till att kampanjer genomförs optimalt och utvärdera och följa upp hur dessa har gått. Du kommer arbeta nära alla i det digitala teamet för att se till att kampanjerna får en ”streamline”.  Du kommer ansvara för en kampanjplan som ska matcha med de aktiviteter vi planerar på svenska marknadsavdelningen men även globalt i vissa fall och jobba strukturerat och organiserat .

Du kommer även jobba kreativt där du ska testa nya idéer för att driva leads och stötta Bisnodes positionering som ledande inom Smart Data och Analys digitalt. Här kommer du få A/B testa olika budskap/kampanjer eller testa nya kanaler för att hela tiden förbättra och optimera Bisnode Sveriges kampanjer. 

Din profil

Vi söker en supertalang som brinner för digital marknadsföring. Vi ser att du jobbat med digital marknadsföring i 3-5 år med en bakgrund av kampanjarbete och planering i olika kanaler. Du bör ha en förståelse för webb och kunna tolka och förstå beteenden och hur olika kanaler hänger ihop. Vi ser att du har ett medodiskt och systematiskt arbetssätt, du kan hantera flera projekt parallelt och är duktig på att prioritera. Du är driven, resultatorienterad, ansvarstagande och självgående. Du är även nyfikenhet och kreativ med ett starkt genuint intresse för digitala kampanjer. Det är meriterande om du arbetat med Marketing Automation tidigare.