Har du ett starkt intresse för varumärken och kvantitativ metod? Vill du vara med och påverka strategiska beslut och uppnå långsiktig förändring i en global affärsmiljö, genom att skapa konsumentinsikter? Nu letar vi efter en skarp kvantitativ analytiker med intresse för varumärkes- och marknadsfrågor till vårt kontor i Stockholm!
Vi söker efter en kvantitativ analytiker som kan tackla komplexa och dataintensiva konsumentinsiktsfrågor, och har förmåga att omvandla data till insikt. Våra analytiker hjälper ledande företag med strategiska varumärkesfrågor genom att ansvara för:
Våra vanligaste typer av projekt består inledningsvis av en strategifas (identifiering av tillväxtmöjligheter, segmentering av marknad samt utveckling av varumärkesstrategi) som efterföljs av en implementeringsfas där vi hjälper våra kunder att omsätta varumärkesstrategin i praktiken.
Medan våra kontor är belägna i Sverige, London och Singapore är många av våra projekt internationella. Vi har bland annat erfarenheter från projekt i Europa, Nordamerika, Latinamerika och Asien. Ett urval av våra nuvarande och tidigare kunder inkluderar Absolut Vodka, Volvo Cars, Carlsberg, SCA, Aftonbladet, SEB, Telenor och Spotify.
En vital byggsten i Lynxeyes arbetssätt är att jobba ”utifrån och in”. Vi baserar våra analyser och rekommendationer på konsumentens behov och drivkrafter. Enligt vår erfarenhet är framgångsreceptet för varumärkesdriven tillväxt att bygga en stark varumärkesstrategi utifrån en djup konsumentinsikt.
Core Target Insight talar om vad det är som driver konsumenter och vad som får dem att föredra ett varumärke framför ett annat. Total Brand Management talar om hur man kan omvandla insikter till vinst. Det är denna kombination av Core Target Insights och Total Brand Management som förvandlar det vi gör till något kraftfullt.
För ytterligare information är du välkommen att kontakta Josefin Johansson tele: 070-601 25 86 josefin.johansson@headagent.se eller Sarah Bouvin tele: 076-820 46 48 sarah.bouvin@headagent.se