Memira

Programmatic Manager

Sedan starten 2007 har Memira hjälpt långt över 100.000 personer att få leva livet – utan glasögon och linser i både Sverige, Norge och Danmark. Och resan fortsätter, allt för att kunna erbjuda så många som möjligt en trygg, synkorrigerande operation. Hos Memira är varje medarbetare en viktig lagspelare mot ett gemensamt mål och erbjuds därför goda karriärmöjligheter, utmanade arbetsuppgifter och en stimulerande arbetskultur. Hos oss kan du både utvecklas i ditt jobb och skapa en karriär!

Vi söker nu en Programmatic Manager till vårt skandinaviska marknadsteam, med valfri placering i Stockholm, Uppsala, Oslo eller Köpenhamn. Som Programmatic Manager har du en nyckelroll i vår marknadsföring med ett övergripande ansvar att maximera Memiras ROI genom optimering och uppsättning av kampanjer i displaykanalerna. Rollen innebär även ett strategiskt ansvar för budgivningen samt att förvalta och utveckla segmenteringen i vårt DMP.

Du rapporterar till Customer Acquisition Director och kommer arbeta i nära samarbete med Head of Marketing Systems. Då du kommer att agera intern leverantör av displayannonsering av olika slag kommer du naturligt även integrera med övriga delar av organisationen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Optimera segment och budgivningstrategier i displaykanalerna
  • Förvalta och utveckla Memiras DMP
  • Skapa strategier för dynamiskt innehåll i display och på Memiras sajter
  • Optimera ett individualiserat flöde genom Memiras online sales funnel, för att nå satta KPI:er i form av kvalitativa ögonundersökningar och operationsbokningar
  • Utveckling och kravställning av befintliga samt nya arbetsverktyg
  • Agera samarbetspartner med extern byrå kring strategi och utförande
  • Säkerställa att respektive marknads behov från displaykanalerna levereras idag och i framtiden
  • Initiera samt skapa nytt content för förbättrad kundupplevelse och marknadsprocess i samråd med Content manager och marknadschefer
  • Samarbeta med marknadsteamet och tillsammans initiera arbete och projekt med syfte att effektivisera bearbetningen av prospects
  • Utforska samt implementera nya digitala kanaler för att möta långsiktiga behov.

Memira har idag en avancerad marknadsföringsplattform bestående av DMP, DSP, programmatic-lösningar och en dynamisk webbplats med goda förutsättningar för remarketing och leads nuturing. Detta innebär att det finns mycket goda förutsättningar för rätt person att komma in och ta programmatic till helt nya nivåer!

Bakgrund

  • Akademisk utbildning inom systemvetenskap, beteendevetenskap eller motsvarande
  • Minst 2 års erfarenhet av Programmatic
  • Erfarenhet av att jobba i verktyg såsom Google Analytics, Hotjar samt Optimizely samt DMP/målgruppsverktyg
  • Meriterande att komma från byråer/konsulter med internationella nätverk.

Personlighet

Har du ett genuint intresse för Programmatic och digital marknadsföring? Håller du dig ständigt uppdaterad och tar del av trender, utveckling och förändringar inom det digitala landskapet? Trivs du med att få göra snabba förändringar och få ett tydligt ägarskap för ditt område? Då är du rätt för rollen! Vi söker dig som är självgående, ansvarsfull och initiativtagande och som på ett naturligt och effektivt sätt samspelar väl med andra. Du är vidare mycket målfokuserad med en god analytisk förmåga – att skapa ett slagkraftig innehåll samt faktiska siffror som påvisar ett resultat över förväntan är det som driver dig.