Brinner du för varumärken, marknadsföring, kommunikation och försäljning i digitala kanaler?
Tur är ett affärsområde inom AB Svenska Spel och har 126 medarbetare. Inom affärsområdet erbjuder vi spel och tjänster inom turspel som vi sedan säljer online och hos butiker/ombud runt om i Sverige. Vi ansvarar för att utveckla några av Sveriges starkaste och mest omtyckta spel och varumärken Triss, Lotto, Keno, Eurojackpot och Vikinglotto. Alla vi som jobbar inom Tur känner att vi har ett viktigt syfte att fylla på den Svenska Spelmarknaden. Vi erbjuder spännande och engagerande spelupplevelser samtidig som vi är normgivande inom spelansvar. Inför kommande omreglering av spelmarknaden förstärker vi nu vår organisation Marknad och Försäljning och söker en marknadsstrateg.
På enheten för Marknad och Försäljning arbetar vi i en modern struktur där olika enheter arbetar integrerat för att tillsammans skapa en attraktiv spelupplevelse där kreativ varumärkeskommunikation och meningsfulla kundupplevelser samverkar med datadriven och försäljningsdrivande kommunikation.
Marknadsstrategen har i ledningsgruppen ett särskilt ansvar för de övergripande strategierna för varumärkena och marknadsföringen samt den långsiktiga planeringen vad gäller kommunikations och försäljningsfrågor i syfte att stärka våra produktvarumärken, utveckla kundbasen, driva tillväxt i digitala kanaler och verka för en långsiktig och hållbar affär. I rollen är det viktigt att hitta den optimala balansen mellan varumärkeskommunikation och den kommunikation som har fokus på att utveckla kundbasen. Det tvärfunktionella arbetet mellan Produkt, Design och Analys samt Marknadsföring och Försäljning är centralt inom Tur och i rollen som marknadsstrateg förväntas du ta initiativ till, koordinera och underlätta samarbetet internt i frågor där varumärke, kommunikation, kundupplevelse och produkt möter varandra.
Rollen som marknadsstrateg ingår i ledningsgruppen för Marknad och Försäljning och rapporterar till chefen för denna enhet.
För att lyckas och trivas i rollen som marknadsstrateg är du resultatinriktad, analytisk, kreativ, kommunikativ och en lagspelare. Du har mycket god erfarenhet av strategiskt arbete med varumärken, marknadsföring och kommunikation. Det är meriterande om du har erfarenhet av spelbranschen men inget krav.