ATG Aktiebolaget Trav och Galopp

Senior Analytiker

ATG är ett spelbolag som ägs av trav- och galoppsporten placerad vid Sveriges största travbana Solvalla. Vi har idag ca 350 medarbetare och satsar på att växa med lönsamhet. Hos oss utvecklas du både som medarbetare och ledare och vi satsar alltid på ständiga förbättringar. Vi erbjuder bland mycket annat en företagstränare, sportvåning, träning under arbetstid och flexibla arbetstider. Till skillnad från andra spelbolag så har ATG inget privat vinstintresse utan överskottet går tillbaka till trav- och galoppsporten. Genom detta så bidrar vi till att ca 30 000 människor runt om i landet kan syssla med det som de älskar, nämligen hästsporten. Eller som vi brukar säga - vi gör Sverige mer levande.

Från och med 1 januari 2019 råder en ny konkurrensutsatt licensmarknad för spel i Sverige. ATG är förberedda och går en mycket spännande och dynamisk framtid till mötes. Med ett starkt kundfokus ska vi vinna marknaden genom att erbjuda spännande spelupplevelser på ett schysst och smidigt sätt. Nu letar vi efter en CRM-Analytiker som vill ansvara för analysarbetet kopplat till kunddialogen inom ATG:s CRM-program.

Du sammanställer och analyserar uppföljning av dialogen för att ge input kring vidare optimering samt ansvarar för vidareutveckling av segmentering. I ditt dagliga arbete kommer du att samarbeta mycket nära CRM-teamet och tillsammans med Adobe-specialisterna programmera nya kundresor och säkerställa datakopplingar samt ha ett nära samarbete med Strategy Manager för att skapa och underhålla SQL-segmentering. Du är även ansvarig för att bidra till övergripande analysprojekt på ATG med specialkompetens inom CRM-analys. Du tillhör ATGs analysavdelning och rapporterar till Analyschefen. Tjänsten är placerad i Stockholm/Bromma.

Övriga arbetsuppgifter

  • Föreslå hypotesdrivna tester och simuleringar, genomföra målgruppsurval, följa upp och isolera effekt
  • Kontinuerligt arbeta med och bidra till CRMs backlog för tester och nya analyser
  • Vara drivande i utvecklingen av mer avancerad modellering för effektivare kundbearbetning
  • Vara delaktig i att korsbefrukta övergripande analysprojekt som drivs av analysavdelningen med specialistkompetens och analyser inom CRM-området

Krav på erfarenhet / specifik kompetens

  • Minst 4-5 års erfarenhet av CRM-analys
  • Analytisk, noggrann och faktabaserad
  • Kompetens inom databasanalys, statistik och segmentering
  • Erfarenhet av statistiska analysverktyg
  • Programmeringskompetens inom SQL är ett krav, inom Java meriterande
  • Kompetens och intresse av avancerad analytics kopplat till exempelvis kundbearbetning och prediktiv modellering
  • Tidigare vana av att skapa rapporteringsstruktur i Qlickview är meriterande
  • Erfarenhet av ex direktmarknadsföring, finans och/eller marknad/försäljning.
  • Vana att översätta affärsmål till operativa KPI:er
  • Förmåga att kommunicera insikter och data på ett pedagogiskt sätt
  • Intresse och erfarenhet inom spelområdet är meriterande

Personbeskrivning

För att lyckas i rollen som CRM-Analytiker hos ATG behöver du vara ödmjuk och prestigelös som person. Du kommer interagera med stora delar av företaget och vi ser gärna att du är tvärfunktionell i ditt tänk och ett stort mått av lyhördhet.