Blocket

CRM Communication Specialist

Blocket är en av Sveriges mest kända och välbesökta sajter med ca. fyra miljoner unika besökare varje vecka. Blocket är även ett av Sveriges mest älskade och omtalade varumärken. Just nu står vi inför en spännande utvecklingsfas med vårt CRM-arbete och vill därför stärka vårt team med en stjärna som kan lyfta vår riktade kundkommunikation och kundorientering till nästa nivå.

Om oss.

Vi har nyligen samlat Marknad, Kommunikation, Kundservice och Kundsäkerhet under vår CMO, med syfte att optimera den totala kund- och användarupplevelsen i samtliga kontaktytor. Samtidigt utvecklar vi vår marknadsavdelning, ett team inom Growth Marketing, där både CRM och Performance Marketing kommer rikta fokus mot att bli mer datadrivna vad gäller kommunikation med syftet att öka intäkter och engagemang hos befintliga och nya Blocketanvändare. Blocket är en del av Schibsted Media Group, med ett stort internationellt nätverk.

Om CRM på Blocket.

CRM-arbetet på Blocket är högt prioriterat och handlar primärt om att skapa kundfokus och att förstå samt agera på kundbeteenden och kundinsikter. Vi vill kommunicera rätt budskap i rätt kanal och vid rätt tillfälle. På så sätt driver vi konvertering, ett ökat engagemang och lojalitet hos våra befintliga användare och kunder – såväl B2C som B2B – för alla våra affärsområden (Köp & Sälj, Fordon, Jobb och inom kort även Utbildning och Resor). Vi vill skapa insiktsdriven och individanpassad kommunikation som gör skillnad för våra användare och kunder. Att ständigt testa och optimera val av kommunikationskanal, timing och budskap är självklart för oss. Vi har bara börjat och vi vill nu ha med dig på vår resa – Potentialen är enorm!

Kort beskrivning av rollen:

Vi är just nu inne i en spännande utvecklingsfas med vårt CRM-arbete och vill därför stärka upp vårt team med en riktig stjärna som kan lyfta vår riktade kundkommunikation till nästa nivå.

Vi söker en driven och kreativ CRM Communications Specialist som vill vara med på en förändringsresa inom CRM-arbete. Du kommer att ansvara för att ta fram konverteringsdrivande innehåll till nyhetsbrev, In app-meddelanden och pushmeddelanden. Vidare kommer du att ansvara för operativt kampanjarbete, optimera innehållet i befintliga CRM-dialoger och löpande testa och ta fram nya sätt att kommunicera. Du kommer att vara en nyckelspelare i utvecklingen av vårt CRM-arbete för att öka våra kunders engagemang för att bygga lojalitet.

Du kommer att ingå i Blockets marknadsavdelning och rapportera till Head of Growth Marketing. Du jobba nära vår CRM Manager, som är övergripande ansvarig för vårt CRM-arbete och vår strategi framåt samt en Marketing Automation Specialist. Vidare kommer du arbeta med andra funktioner såsom analys/insights, content, affärsutvecklare, projektledare och produkt/teknik.

Erfarenhet och kompetens.

  • Akademisk utbildning inom marknadsföring/analys eller motsvarande.
  • Minst 2 års erfarenhet av operativt CRM-arbete med fokus på att skapa innehåll
  • Mycket god erfarenhet om konverteringsdrivande och riktad kommunikation
  • Vana att arbeta från ax till limpa för att ta fram innehåll
  • Duktig på att skriva och ta fram copy
  • Erfarenhet av HTML och bildhanteringsprogram
  • Vana att arbeta i verktyg som Apsis, Braze, Upsales, Contenful eller liknande.

För att trivas i rollen som CRM Communication Specialist är du en datadriven doer som är kreativ och brinner för att skapa kundinriktad kommunikation. Du är självgående och har god insikt i vad som driver konvertering, engagemang och lojalitet. Du har en stark kreativ ådra och älskar att uttrycka budskap i text och bild. För dig är kunden alltid viktigast och du kombinerar engagemang och förståelse för kundupplevelsen med utgångspunkt i affären, analys/insikt och ny teknik.

Vi erbjuder.

Vi erbjuder dig att arbeta med Sveriges största och mest folkkära marknadsplats! Vi når flera miljoner svenskar varje vecka och vi brinner för vårt syfte att bidra till en hållbar värld och skapa möjligheter, för alla. Vi jobbar utifrån våra värderingar: Våga, Samarbeta, Ta ansvar och Skapa ”wow”. Trots att vi funnits i över 20 år är vi ett bolag i ständig förändring och har höga ambitioner för de kommande åren.