LeasePlan Sverige AB

Customer Service Manager

LeasePlan är världsledande inom operationell billeasing och en av de internationellt ledande aktörerna inom fleet management. För närvarande har vi kontor i 32 länder fördelade på fyra kontinenter med 7 400 anställda som tillsammans förvaltar 1,67 miljoner fordon. Vi är specialister på finansiering och hantering av leasingbilar, över hela världen. Trots våra över femtio år i branschen utmanar vi ständigt våra kunskaper för att kunna fortsätta att stödja våra kunder med de bästa programmen och systemen.LeasePlan genomför en spännande utvecklingsresa med nya ägare, ledning och anpassning till förändrade kundbeteenden. Vi ser fram emot att erbjuda våra kunder elbilar, bilpooler och allt från leasing till kompletta mobilitetslösningar för ett modernt samhälle.

För att stärka vår relation till våra kunder letar vi efter vår nästa Customer Service Manager!

Arbetsuppgifter:

Som Customer Service Manager på LeasePlan arbetar du i en global miljö i ett spännande bolag med stort fokus på innovation, affärsutveckling och tillväxt.

Som Customer Service Manager är du ansvarig för kundupplevelsen i vår Kundservice. Du driver och leder arbetet med att skapa kundmöten i världsklass. Du leder ett team om 15 direktrapporterande medarbetare och du rapporterar till Service & Quality Director. Det är ett stort fokus på att bygga en Kundservice som är modern, har effektiva processer och ett långsiktigt men dynamiskt fokus.

Du:

» Älskar att vara operativ och sätter tonen för den dagliga verksamheten

» Har med dig en relevant verktygslåda och är van att sätta upp och driva effektiva processer

» Har en pedagogisk ådra och tycker om den utbildande och coachande delen av uppdraget

» Arbetar tvärfunktionellt för att stärka affären baserat på kommunikation, tillväxt och retention

» Är en självgående person som kan och vågar ta ansvar men ser också vikten av att ha och vara ett bra bollplank

Om dig.

Du har med dig relevant erfarenhet av arbete i en kundservice. Du har erfarenhet av att utveckla och driva både medarbetar- och kundnöjdhet. Du är en ”people person” och har en förmåga att entusiasmera och delegera. Vidare har du god planerings- och problemlösningsförmåga samt förstår vikten av effektiva arbetssätt. Du kommer gärna upp med nya idéer och förslag på förändringar och ser positivt på utveckling.

Du kommer med fördel till LeasePlan med en akademisk utbildning och har minst 2 års erfarenhet av ledarskap. Akademiska meriter är dock inte allt för oss på LeasePlan. Vi lägger stor vikt vid personlighet och faktorer som driv, integritet, engagemang, affärsmässighet och samarbetsförmåga.

Du har god förmåga att kommunicera i tal och skrift både på svenska och på engelska.