Storykit

Performance Marketing Manager

Founded in 2018 in Stockholm, we are on a mission to radically improve the experience of telling stories for businesses and organizations all around the world. We are building the world’s best storytelling platform, giving our users the tools, the insights and the community they need to succeed in their storytelling. And we’re growing rapidly. Come join the fun!

Hur du kommer att förbättra livet för tusentals marknadsförare och kommunikatörer:

Storykit är ett av Sveriges snabbast växande SaaS-bolag där marknadsavdelningen spelar en avgörande del i framgången: försäljningen sker idag i huvudsak genom leads som kommer in via inbound marketing. Nu vill vi öka tempot och letar efter en person som kan se över de insatser som görs (och de som inte görs) och se till att vi ökar konverteringarna och säkrar en stadig tillväxt över hela marketing- och salesfunneln. Du kommer att arbeta under höga krav i ett högt tempo, men med fantastiska kollegor och en oerhört stark produkt.

Dina ansvarsområden inkluderar:

  • Du kommer att ha stort ansvar för våra digitala budgetar och att ständigt se till att du lägger pengarna på rätt plats och för rätt aktivitet, samt optimera de insatser som görs.
  • Att säkerställa tillväxten i våra digitala kanaler på ett flertal marknader samtidigt.
  • Att strukturerat och konsekvent ta fram hypoteser för hur vi kan öka konverteringen i våra digitala kanaler, rita upp och genomföra experiment för att testa hypoteserna samt strukturerat följa upp, sammanställa data och identifiera de aktiviteter som behövs för att nå målen.
  • Kontinuerligt stötta marknadsteamet med insikter, planer och rapportering.
  • Leda projekt för att öka konverteringar på storykit.io.
  • Att säkerställa tillväxten och nå tillväxtmålen i våra betalda digitala marknadskanaler såsom SEO, social ads osv.  
  • Att tillsammans med marknadschef prioritera och planera för ovan.

Vad kan du förvänta dig från oss?

På Storykit kan du förvänta dig en trygg och tillåtande miljö som är både utmanande och ambitiös. Vi växer oerhört snabbt och ger därför alla medarbetare mycket eget ansvar från första dagen. Vi sätter höga mål, men ser också till att var och en har rätt stöd för att kunna nå dem. I och med att vi växer så snabbt finns närmast ändlösa möjligheter till utveckling i organisationen. Du kommer att jobba i ett härligt team, och med generösa villkor. 

Vem söker vi – egentligen?

Vi söker en person som älskar att experimentera. En sån som gärna trycker på alla knappar för att se vad som händer och som kan komma på kreativa lösningar, samtidigt som hen är strukturerad nog att ha process och struktur för sitt experimenterande så att det inte sker i blindo.

Den här personen har koll sina verktyg och är lika hemma i annonsverktygen för Facebook och LinkedIn som Google eller Bing. Du har utfört liknande uppgifter med bevisad framgång i ett annat företag. Du är strukturerad, tycker om att förklara skeenden i data och vill leta efter orsaker, snarare än symptom – och du älskar att ständigt hitta nya lösningar på de utmaningar du möts av. 

Eftersom Storykit är ett snabbväxande bolag och marknadsavdelningen är liten och kraven skyhöga, behöver du kunna ta stort eget ansvar i samarbete med marknadschefen. Du måste vara beredd på att ta dig an både stora och små uppgifter med lika hög energinivå och ha förståelse för att tillvaron är både skiftande och utmanande. Du tycker om att leverera mot konkreta mål.

Profil:

  • Analytisk och van vid och intresserad av att arbeta med data
  • Tävlingsinriktad och gillar att att vinna. Du har överlevererat mot dina historiska mål och om vi skulle prata med din nuvarande arbetsplats så skulle du prestera bland de bästa 10%. 
  • Självgående och strukturerad och bra på att leverera resultat. Har en disciplinerad process och kan redogöra för hur den processen ser ut.
  • Prestigelös och har inga problem med att ta sig an uppgifter som ligger lite vid sidan av ditt ansvarsområde
  • Nöjer dig inte med ”good enough” – du är kvalitetsmedveten och gillar att anstränga dig för att få bästa möjliga resultat. 
  • Positiv och ihärdig – har upplevt motgång men blir inte nedslagen av det och vet att det enda sättet att vända en negativ trend är att jobba på och fortsätta att anstränga dig. 

Vi tror att du har:

  • Minst 1-2 års erfarenhet och dokumenterad framgång från liknande arbete, gärna på flera marknader.
  • Det är meriterande, men inte avgörande, att ha arbetat med B2B företag, SaaS och eller produkter/tjänster som riktar sig mot människor som arbetar med marknadsföring och kommunikation.
  • Erfarenhet av webbanalys (såsom Google Analytics) och medieköpsverktyg (Google, FB). Viss erfarenhet av Hubspot samt WP är meriterande.

 

Du kommer att arbeta med bas på vårt huvudkontor på Södermalm i Stockholm.