NK - Nordiska Kompaniet

Operativ Projektledare

Josef Sachs grundade Nordiska Kompaniet 1902 och hade redan då en tydlig ambition. Varuhuset NK skulle vara en kommersiell och kulturell teater – en scen för samtiden. Måhända är det storslagna ord, men de genomsyrar fortfarande allt NK gör. Portarna till varuhuset på Hamngatan i Stockholm slogs upp 1915. Sedan dess har allt från ikoniska personligheter till exklusiva lanseringar passerat revy. Oavsett vad som sker på NK är varuhuset känt för att alltid ligga steget före.Hufvudstaden AB står som ägare av AB Nordiska Kompaniet, som in sin tur äger NK fastigheterna och varumärket. Våra avdelningar drivs av 110 NK-företagare i Stockholm och 50 NK-företagare i Göteborg. Varuhuset i Göteborg etablerades 1971.

I rollen som Operativ Projektledare Varuhus inom funktionen Marketing Activation blir du en viktig person på NK:s marknadsavdelning i Göteborg. Rollen har många stakeholders och det är därför viktigt att du är en bra ambassadör, är nära affären och bidrar till att skapa en förståelse för vad som driver trafik och försäljning. Du kommer att arbeta nära Project Manager och Partnerships & Category Manager och NK:s leverantörer. Din uppgift är att utifrån fastställd marknadsplan och kommersiell plan ansvara för och projektleda varuhusmedia och varuhusaktiviteter oavsett målgrupp. I rollen ingår att du arbetar insiktsdrivet utifrån NK:s valda målgruppssegment. 

Arbetsuppgifter.

  • Tillsammans med Project Manager varuhus och Head of Marketing Activation säkerställa att NK:s samarbetspartners inom produktion, varuhusmedia och content levererar enligt brief och uppdrag. 
  • Projektleda, driva och genomföra kommersiella aktiviteter inom varuhusmedia med syfte att driva trafik och försäljning till NK-varuhusen.
  • Proaktivt arbeta nära NK-avdelningarna, föreslå, ta fram planer, paketera och sälja in aktiviteter i alla kanaler till NK-avdelningar.
  • Vårda relationen med NK-avdelningarna och arbeta långsiktigt med planering och införsäljning av aktiviteter utifrån kommersiell plan.
  • Arbeta nära och tillsammans NK:s leverantörer för varuhuskommunikation och media.

Kompetenser och kvalifikationer.

  • Erfaren kommersiell projektledare med cirka fem års erfarenhet från en marknadsavdelning i liknande roll.
  • Erfarenhet av att projektleda och att säkerställa genomförandet samt utvärdera och dra slutsatser inför kommande uppstarter av nya projekt och aktiviteter för att ständigt förbättra resultatet.
  • Strukturerad och med ett inkluderande förhållningssätt, som får saker att hända
  • Analytisk och lösningsorienterad, som kan driva projekt framåt och inkludera goda insikter längs vägen.
  • God samarbetsförmåga – samarbete med övriga team på NK Marknad, NK:s leverantörer och med NK:s avdelningar.
  • God marknadskommunikatör med goda kunskaper inom marknadsföring.

Rollen som Operativ Projektledare är ett vikariat på ett år.