OMG/Omnicom Media Group

Media Manager – Stockholm

OMG är ett världsomspännande nätverk av media- och kommunikationsbyråer som i Sverige omfattar mediebyråerna OMD, PHD, Hearts & Science, samt data science-byrån Annalect, produktionsbyrån DRUM, retail-byrån TransAct och performance-byrån Resolution.

Vi stärker nu upp vår organisation med ytterligare en Media Manager. Som Media Manager på OMD har du en nyckelroll där du kommer att jobba med dataflöden, attribution, medieanalys, mediestrategi och budgetallokering. Du är den interna länken som håller ihop våra digitala köp samt jobbar proaktivt för att hitta synergier mellan dessa.

OMD är en av världens största mediebyråer och vi arbetar med kommunikationen för många av världens största varumärken. Vi blev nyligen utnämnda till årets globala mediebyrå av Adweek. Hos oss arbetar du i en dynamisk och spännande miljö där vår egen och våra kunders utveckling ständigt står i fokus!

Egenskaper

För rollen som Media Manager krävs utvecklade egenskaper inom struktur, noggrannhet, och proaktivitet. Vidare läggs stor fokus på dig som har en stark projektledarförmåga, ett stort ansvarskännande och en hög samarbetsförmåga.

Förväntningar

  • 3-4 års erfarenhet av digital marknadsföring.
  • Erfarenhet av att ha arbetat med flera olika digitala mediekanaler såsom sök, social, display och video.
  • Erfarenhet av digital performance marketing.
  • Stark projektledarförmåga.
  • Du har gedigen kunskap eller har arbetat i digitala system som OMD och OMDs samarbetspartners tillhandahåller för att du skall kunna göra relevanta analyser som ligger till grund för dina rekommendationer. Exempel på sådana system är exempelvis system för programmatiska köp och/eller Google Analytics.
  • Du har mycket god kunskap om marknadskommunikation, varumärken och media.
  • Du medverkar aktivt på medie- och branschmöten som är relevanta och agerar som ett föredöme för mer juniora kollegor.
  • Du kan övergripande presentera samtliga delar av vårt erbjudande för kund.

Vi tror att dina erfarenheter och bakgrund kan se olika ut för denna roll. Vi ser att du jobbar inom medievärlden idag, på byrå, kundsidan eller på mediesidan. Det viktigaste är att du redan idag besitter kunskap i de olika digitala verktygen som används inom vår bransch. Besitter du även erfarenhet från att driva projekt och kundrelationer så har vi en bra match. I denna roll finns det fantastiska utvecklingsmöjligheter för rätt person.