Digital Strategi Skandinavien AB

Digital Transformationsledare

Digital Strategi hjälper organisationer som behöver ställa om sin digitala marknadsföring och försäljning. Vi får saker att hända genom att tillsammans med kunden på plats i organisationen stegvis utveckla människor, teknik och processer – för att skapa mätbar förändring, bestående förmåga och digital tillväxt. Hos oss blir du en viktig nyckelspelare i att leverera på vårt värdelöfte: Resultat. Tillsammans.Vi är ett gäng resultatfokuserade, nyfikna, professionella och hjälpsamma specialister i en växande organisation med höga ambitioner. Vi passar för dig som vill arbeta hos ett bolag i tillväxt, är en teamspelare som gillar att ta ansvar och samtidigt vill vara med och forma ett erbjudande som skapar resultat för både oss och våra kunder. Vi växer och vill att du skall växa och utvecklas med oss!

Digital Transformationsledare

Tillsammans med Digital Strategi Skandinavien söker vi en senior, erfaren, driven och strukturerad digital transformationsledare med kundansvar, som tillsammans med team bestående av specialiserade kollegor från både kund och Digital Strategi, vill skapa mätbar förändring, bestående förmåga och digital tillväxt.

Arbetet utgår från Digital Strategis leveransmodell som i tre delar säkerställer mätbar förändring, både på kort och lång sikt, samtidigt som du och teamets specialister stegvis bygger upp kundens egen förmåga att arbeta målstyrt, datadrivet och tvärfunktionellt.

Du ansvarar för planering, involvering och ledning av teamet samt kommunikation mot kund och att löpande hantera kundens intressenter. Du säkerställer en lärande och involverande kultur och ett bra klimat i teamet där individ och grupp utvecklas, trivs och bidrar på rätt sätt. Nära kundteamen finns kollegor som stöttar i processerna för ledning och planering, exempelvis leveransansvarig som du också rapporterar till.

Tjänsten är på heltid och du utgår primärt från Stockholm. Digital Strategi har även verksamhet i Köpenhamn. Du har möjlighet att arbeta på distans 1–2 dagar i veckan. Övrig tid är du närvarande hos kund samt arbetar en dag i veckan på plats i Digital Strategis lokaler i Gamla stan. I rollen ingår arbetsledning men inte personalansvar.

Tidigare erfarenhet

  • 5+ års erfarenhet av komplex projekt- och förändringsledning, med fokus på digital försäljning och marknadsföring och med påvisade effekter.
  • Arbetat med en tjänsteprodukt i konsultbranschen, som mellanchef hos en kommersiell aktör eller som managementkonsult med fokus på digitala kanaler.
  • Relevant akademisk utbildning inom marknadsföring, management, ekonomi, teknik eller liknande.
  • Dokumenterat duktig och strukturerad projektledare.
  • Bevisad förmåga att driva tvärfunktionella projekt.
  • God kommunikationserfarenhet, både för intern och extern publik.

Rollen kräver

  • God kommunikationserfarenhet. Bred förståelse för vad som driver digital omställning och vad som skapar digital mognad.
  • Vana att agera rådgivande till beslutsfattare och ledningsgrupper samt att navigera i komplexa organisationer på ett sätt som både förenar och engagerar mot en gemensam målbild.
  • Erfarenhet av agilt ledarskap för tvärfunktionella team med interna och externa kollegor.
  • Förmåga att hantera alla delar från analys och strategi till framgångsrikt taktiskt genomförande.
  • Erfarenhet av att definiera, implementera och leda utifrån OKR:s tvärfunktionella arbetsprocesser.
  • Vana vid att ha budgets-, lönsamhets-, intäktsansvar.

Personliga egenskaper

  • Senior, erfaren och sakkunnig med förmåga att se hur saker hänger ihop.
  • Kund-, affärs-, och resultatorienterad som gillar att skapa och affärsutveckla kundkonton och de lösningar som Digital Strategi erbjuder.
  • God analytisk och strategisk förmåga, i kombination med att vara strukturerad och lösningsorienterad
  • Naturligt lugn, har pondus och har en orädd inställning till att involvera dig i utmanande frågeställningar
  • Förmågan att entusiasmera och inspirera samtidigt som du är empatisk och professionell. 
  • Förmågan att kunna se kraften i teamets engagemang som ett medel för att lyckas med leveransen till kund.
  • Agerar inlyssnande och lägger stor vikt vid kommunikation kring mål, riktning, lärdomar, delegering och motivering.