Pizza Hut

COO

PizzaHut grundades av bröderna Frank och Dan Carney från Kansas, USA som drömde om att starta en annorlunda pizzeria med amerikansk twist. De lånade 600 dollar av sin mamma och den 31 maj 1958 slog de upp dörrarna till sin första restaurang i Wichita. Det blev en succé. Idag finns Pizza Hut i över 100 länder och kom till Sverige 1987. De har i dagsläget 500 anställda och 26 restauranger med ambitionen att bli Sveriges största och mest lönsamma pizzavarumärke.

PizzaHut söker en COO

Nu hjälper vi PizzaHut med att hitta deras nästa ledningsgruppskollega och COO som skall ansvara för området ”Operational Exellence” samt vara med och driva igenom den förändringsresa som ligger framför dem, med fokus på teamen i restaurangerna!

I rollen som COO har du en nyckelroll i PizzaHut. Du ingår i ledningsgruppen och är ytterst ansvarig för området ”Operational Exellence” i nära samarbete med VD samt tre Area Coacher och en Maintenance Manager runt om i Sverige, som du också har personalansvar för. Du ansvarar för att sätta strategier och strukturer samt implementeringen av dessa för att möjliggöra att den operativa driften för medarbetarna på daglig basis blir tydlig och konkret. Vidare ansvarar du för att skapa och ta fram utbildningsprogram för medarbetarna samt on- och offboarding.

PizzaHut står inför en förändringsresa och du blir en viktig del av ett värderingsstyrt bolag i att driva utvecklingen och driften av restaurangerna genom att skapa struktur och ordning med en stor dos av driv, nyfikenhet och prestigelöshet. Att arbeta agilt och framåtlutat, där självledarskap och digitala verktyg hela tiden får utmana det traditionella arbetssättet i branschen ses som en självklarhet – med strävan att bli Sveriges bästa arbetsplats och ett av Sveriges starkaste varumärken!

Du kommer att utgå från huvudkontoret i Stockholm och resor till de olika restaurangerna ingår.

Du rapporterar till VD och kommer att ingå i ledningsgruppen.

Övergripande ansvar:

  • Del av ledningsgruppen
  • Ytterst ansvarig för att driva och utveckla ”Operational Excellence” agendan
  • Personalansvar för tre Area Coacher och en Maintenance Manager
  • Skapa manualer för självledarskap, strukturer och processer
  • Skapa utbildningsmaterial samt utbilda personal
  • Onboarding och offboarding

Tidigare erfarenhet:

  • 3–5 års ledarerfarenhet med dokumenterat goda resultat samt ledningsgruppsarbete. Stakeholders management.
  • Erfarenhet av kedjeverksamhet.
  • Ett starkt driv samt ett genuint intresse av att förstå dina medarbetare- och verksamhetens affär och utmaningar.
  • Van att driva förändringsarbete.
  • Flera års vana av strategiskt arbete och helhetssyn, samtidigt som du har ett öga för detaljer för att bättre förstå utvecklingsbehov.
  • Erfarenhet av enklare HR-frågor
  • Svenska och engelska, flytande i tal och skrift.

Personliga egenskaper:

  • Du är en trygg och erfaren ledare som känner tilltro till dina medarbetare och har stor passion för att se andra utvecklas och lyckas
  • Naturligt lugn, har pondus och har en orädd inställning till att involvera dig i utmanande frågeställningar
  • Lösningsorienterad, flexibel och vågar ta beslut inom ditt ansvarsområde
  • Strukturerad och tydlig, med en förmåga att prioritera och tar gärna initiativ för att komma framåt
  • Förmågan att entusiasmera och inspirera samtidigt som du är empatisk och professionell.