3 snabba frågor till Nicolas Tröhler, E-commerce Alliance Manager på Hultafors Group

Hultafors Groups E-commerce Alliance Manager, Nicolas Tröhler som vi fick möjligheten att hjälpa till sin befintliga utmaning har hunnit bli varm i kläderna i sin nya roll. Vi passade på att ställa tre snabba frågor till Nicolas om vad som lockade honom, om uppdraget och vilka utmaningar han står inför.

Vad är nu ditt främsta uppdrag i din roll?
– Mitt primära uppdrag är att lansera och vidareutveckla Hultafors Groups närvaro på relevanta europeiska samt globala e-handelsmarknadsplatser med störst fokus på Amazon

När du började för ett år sedan, vad var det som lockade dig till Hultafors Group och rollen som E-commerce Alliance Manager?
– Hultafors Group verkade särskild intressant tack vare företagets fantastiska produkter, många av vilka jag hade använt och uppskattat i många år: allt från Hultafors världsberömda yxor och tumstockar till Snickers Workwears enastående arbetskläder. När jag sedan hörde mer om företagets fina värdegrund kring långsiktighet och hållbarhet, verklig innovation och kvalitetstänket in i minsta detalj var det inte svårt att fatta mitt beslut. Sedan träffade jag mina blivande chefer och kollegor och kände omedelbart att det skulle kännas bra att jobba med så pass erfarna och passionerade människor. Att kunna vara en del av ett helt nyskapat team av experter som driver bolagets digitalisering och e-handel var förstås ett stort plus.

Hur har bolaget förändrats sedan du började och vilka utmaningar står ni inför?
– Om fokuset på digitalisering och e-handel som kanal redan var stor innan COVID-krisen, så har den ökat ännu mer. Speciellt den potential, som marknadsplatser som Amazon erbjuder både inom B2B och B2C.

Vi tackar Nicolas för att han tog sig tid att svara på våra frågor och önskar honom fortsatt lycka till i sitt nya uppdrag.

Behöver ni hjälp med rekrytering av kompetens inom e-commerce, digital transformation och management kontakta oss på info@headagent.se eller ring oss
på 08-515 140 48.