3 snabba frågor till Louise Modigh, ny Senior Acquisition Growth Strategist på Discovery

Discovery Networks och Dplays nya Senior Acquisition Growth Strategist, Louise Modigh som vi fick möjligheten att hjälpa till nästa utmaning har tillträtt sin nya roll. Vi passade på att ställa tre snabba frågor till henne då hon har hunnit bli lite varm i kläderna om vad som lockade henne, om uppdraget och vilka utmaningar hon står inför.

Vilka utmaningar står ni inför?
– Jag tror att Dplay i stort sätt har samma typ av utmaningar som övriga inom samma bransch. Det gäller att hänga med i den snabba utvecklingen och förstå sin konsuments beteende. Nu står vi även för lite annorlunda utmaningar i och med Corona pandemin. Den stora utmaningen tror jag blir att bygga en struktur som är så pass flexibel att den även fungerar i ”Corona-tider”. Jag ser även att denna period kommer ge oss många learnings och nya insikter i hur konsumenten dels konsumerar vår produkt, men även hur viktigt det är att vara relevant och bemöta kundens efterfrågan på person anpassat innehåll. För Dplay kommer en annan utmaning såklart vara att fortsätta växa och expandera globalt och fortsätta bygga ett starkt varumärke.

Vad lockade dig att gå till Discovery Networks och rollen som Senior Acquisition Growth Strategist?
– Det är många anledningar till varför Discovery Network och Dplay lockade mig. Jag tycker personligen om produkten Dplay och tror att produkten har väldigt mycket potential. Dplay är på en fantastiskt spännande expansionsresa globalt och att få vara en del av den resan och vara med från början lockade mig. Jag tycker även att Discovery Network är ett spännande och innovativt globalt mediehus som utmanar och driver förändring på marknaden, ett exempel på det är när vi köpte rättigheterna för både Allsvenskan och OS. Jag lockades av att arbete i en modig och öppen organisation, vilket jag upplever att Dplay och Discovery Network är. Rollen Senior Growth Acquisition Strategist erbjuder en spännande möjlighet att driva innovation och arbeta datadrivet, vilket var en stor anledning till att jag tackade ja till tjänsten. 

Vad är ditt främsta uppdrag i din nya roll?
– Jag kliver in i rollen som Senior Growth Acquisition Strategist där mitt uppdrag är att, tillsammans med mitt team, utveckla och växa med Dplay. Mitt uppdrag är att effektivisera, förbättra och utveckla full funnel marketing och se till att vi är i framkant när det gäller att automatisera våra processer och arbeta datadrivet inom Dplay. Ett sådant exempel är att implementera feedbaserad marketing, såsom DCO men också se över hur vi kan analysera och använda vår data för att berika vår marknadsföring och vår marketing automation flöde. Jag tror att vår egen data är en skattkista med värdefulla insikter som kan hjälpa oss att på bästa sätt skapa personlig och relevant marknadsföring för våra konsumenter. En stor del av mitt arbete kommer handla om ”hur” vi skapar den mest effektiva och skalbara marknadsföringen för Dplay.

Vi tackar Louise för att hon tog sig tid att svara på frågorna och önskar henne fortsatt lycka till i sitt nya uppdrag.

Behöver ni hjälp med rekrytering av digital expertis som t ex conversion, web analyst, marketing automation, digital transformation och management kontakta oss på info@headagent.se eller ring oss på 08-515 140 48. Läs gärna mer om vårt erbjudande inom e-com och digital transformation, https://www.headagent.se/digital-transformation/