3 snabba frågor till Sofia Brandberg, ny CMO på Actic.

Actics nya Chief Marketing Officer, Sofia Brandberg som vi fick möjligheten att hjälpa till nästa utmaning har tillträtt sin nya roll. Vi passade på att ställa tre snabba frågor till Sofia då hon har hunnit bli varm i kläderna om vad som lockade henne, om uppdraget och vilka utmaningar hon står inför.

Vad är ditt främsta uppdrag i din nya roll?
– Mitt främsta uppdragär att bygga ett starkt och framtidssäkrat varumärke och sy ihop det med produkterbjudande och kundresa. För att göra det är det en rad komponenter som ska på plats och det är den grunden vi nu börjat bygga. Att levandegöra bolagets vision och identitet i en ny varumärkesplattform är en viktig del av det men det är lika viktigt att det sedan paketeras på ett sätt som hela vårt Actic team tar till sig. Vi har många passionerade medarbetar på drygt 170 gym på fyra marknader! Att arbeta med kundfokuserat i både det lång- och kortsiktiga arbetet är definitivt en del av uppdraget och arbetet med en optimerad kundresa är något som vi kommer göra stora satsningar på framåt.

Vad lockade dig att gå till Actic och rollen som Chief Marketing Officer?
– Att börja på Actic var ett väldigt lätt beslut! Bolaget och rollen innehåller alla de komponenter som jag sökte och det är en kombination av främst två saker. Dels så är det en bransch och en tjänst som jag brinner för fullt ut, jag har arbetat som gruppträningsinstruktör i 15 år och älskar gymmet som miljö och att det faktum att för varje sålt kort eller PT-timme så är det någon som tar ett steg för att må bättre. Det är lätt att gå till jobbet med ett friskare samhälle som mål. Att dessutom få arbeta med ett bolag och varumärke i transformation är för mig magiskt. Där möjligheten att påverka både team, arbetssätt och varumärke är stor och beslutsvägarna korta är väldigt motiverande.  Actic är en väldigt varm organisation med stor passion och det är lätt att känna sig hemma!

Vilka utmaningar står ni inför?
– Både branschen och bolaget står inför många möjligheter – Den största av dem är att ta träningen till ännu fler människor och på deras villkor! Vi kan bygga både vår affär och fler friska och glada kunder på en och samma gång. Varför man vill träna, hur, vart och när. Den pågående pandemin har accelererat beteendeförändringar och det är spännande att se utvecklingen och hitta vår väg framåt i det, att fatta rätt beslut utifrån både kunden och bolagets tillväxtresa. Att träning och hälsa är viktigare än någonsin är jag övertygad om!

Vi tackar Sofia för att hon tog sig tid att svara på våra frågor och önskar henne fortsatt lycka till i sitt nya uppdrag.

Behöver ni hjälp med rekrytering av kompetens inom e-commerce, digital transformation och management kontakta oss på info@headagent.se eller ring oss
på 08-515 140 48.