3 snabba frågor till Stefan Kedling, ny CMO på Svenskt Kosttillskott.

Svenskt Kosttillskotts nya Chief Marketing Officer, Stefan Kedling som vi fick möjligheten att hjälpa till nästa utmaning har tillträtt sin nya roll. Vi passade på att ställa tre snabba frågor till Stefan då han har hunnit bli varm i kläderna om vad som lockade honom, om uppdraget och vilka utmaningar han står inför.

Vad är ditt främsta uppdrag i din nya roll?
– Mitt främsta uppdrag är att leda vår resa mot ett långsiktigt hållbart varumärke. Svenskt Kosttillskott har funnits i 15 år och Svensk Hälsokost i 10 år, vi har haft en väldigt fin tillväxt sedan start. För att den tillväxten ska fortsätta så behöver vi säkerställa att allt vi gör hänger ihop, att vi startar med varför och att vi levererar enligt våra löften. Kort sagt, skapar ett varumärke som människor kan identifiera sig med. Hälsa och träning flyter ihop mer och mer, människor blir mer och mer medvetna över vad man stoppar i sig och den trenden tror vi kommer fortsätta. Därför är det viktigt att vi är tydliga med varför vi finns och vad vi tror på, då skapar vi ett varumärke människor kan identifiera sig med.

Vad lockade dig att gå till Svenskt Kosttillskott och till rollen som Chief Marketing Officer?
– Jag hade kommit till ett läge där jag ville att det jag arbetade med skulle betyda mer än att det är produkter som bara är framtagna för att säljas. Att det jag arbetade med skulle hjälpa människor och att det skulle vara något som jag kan känna en passion för. Träning och hälsa har alltid varit ett stort intresse hos mig och jag lockades av att få bygga upp ett starkt varumärke inom en bransch som jag tror fortsatt kommer växa under många år framöver.

Vilka utmaningar står ni inför?
– Att navigera rätt i den otroliga djungel av möjligheter som ligger framför oss. Att se till så vår tillväxt inte sker på bekostnad av våra kundlöften, att vår personal har en ständig utveckling och att vi fortsätter ta rätt beslut. I takt med att vi har en tillväxt försäljningsmässigt behöver vi också ha en tillväxt på personalsidan, det kommer innebära utmaningar för vår familjära känsla som är en stor del av vår kultur.

Vi tackar Stefan för att han tog sig tid att svara på våra frågor och önskar honom fortsatt lycka till i sitt nya uppdrag.

Behöver ni hjälp med rekrytering av kompetens inom e-commerce, digital transformation och management kontakta oss på info@headagent.se eller ring oss på 08-515 140 48. Läs gärna mer om vårt erbjudande inom MarCom, Marketing, Marknadsföring och Marknad & Kommunikation, https://www.headagent.se/marknadsforing/