Centuri

Support Agent

Centuri är ett snabbväxande SaaS-bolag som hjälper företag att skapa struktur i sina informationsflöden genom innovativa lösningar inom informationshantering. Vi har över 200 kunder inom privat och offentlig sektor och erbjuder en modern produkt baserad på den senaste tekniken för processhantering. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en dynamisk miljö med höga ambitioner, där du kan växa både professionellt och personligt. Monterro, Nordens ledande B2B mjukvaruinvesterare, har under våren 2025 förvärvat en majoritet i Centuri. Monterro är en aktiv investerare som stöttar med både strategisk och operativ support i de mjukvarubolag de investerar i. Sedan starten 2012 har de hjälpt flera bolag att expandera och växa internationellt, såsom Lime Technologies, Matilda FoodTech, Outpost24, Hypergene, Next och Lumera. Med starka ägare i ryggen finns därmed alla förutsättningar att växa tillsammans med bolaget. 

Om rollen:

Centuri söker nu en Support Agent inom 2nd Line B2B Support som vill vara med och ge våra kunder förstklassig service och stöd i användningen av vår produkt. I denna roll ansvarar du för att hantera inkommande supportärenden, genomföra teknisk felsökning samt lösa och dokumentera ärenden. Du kommer även att bidra till utvecklingen av vårt stödmaterial och våra FAQ:s, för att hjälpa kunderna att hitta svar på egen hand och minska behovet av support.

Rollen erbjuder stor variation och möjlighet att påverka både din egen utveckling och Centuris framtid. Du kommer att arbeta proaktivt och bidra till förbättringar i våra processer. Första tiden fokuserar vi på introduktion, där du får lära dig vår produkt, våra processer och hur vi bäst hjälper våra kunder. 

Huvudsakliga ansvarsområden:

  • Hantera inkommande supportärenden via mejl och telefon, genomföra felsökningar i Centuri 
  • Felsöka, lösa och dokumentera supportärenden 
  • Rapportera produktfel samt önskemål om produktförbättringar vidare in i organisationen 
  • Rapportera behov av licensförändringar, utbildning eller konsultstöd till kundansvarig 
  • Återkoppla till kund gällande incidenter, förfrågningar och problem 
  • Arbeta nära marknad, sälj, utveckling och konsulter för att säkerställa hög kvalitet 
  • Bidra till utveckling av interna processer och teamets arbetssätt 

Tidigare erfarenhet och kvalifikationer:

  • Minst tre års erfarenhet av arbete inom support
  • Meriterande med erfarenhet av ärendehantering och dokumentation 
  • Kunskaper i Microsoft Office-paketet 
  • Meriterande med erfarenhet av kunskapshantering, ITIL samt god förståelse för data och IT 
  • Teknisk förståelse och vana vid att arbeta med webbaserade IT-system och relaterade felkällor 
  • Väl utvecklad förmåga att lösa teknikreleterade problem 
  • Förmåga att arbeta strukturerat och hanetra flera parallella uppgifter 
  • Proaktivt arbetssätt med fokus på förbättringar och lösningar 
  • Goda kunskaper i svenska och engelska 
  • Meriterande med grundläggande kunskaper i SQL 

Personlighet:

Vi söker dig som är positiv, serviceinriktad och en lagspelare. Du har en stark kommunikativ förmåga och ett intresse för att hjälpa andra. Du är pedagogisk delar gärna med dig av din kunskap till både kollegor och kunder. Vi ser också att du är driven, självgående och nyfiken på att lära dig nya saker. Du arbetar strukturerat och har god analytisk förmåga.

Kontakt

Vid ytterligare frågor, kontakta oss:

Ida Thyberg
Talent Acquisition Specialist
+46 73 309 19 78
ida.thyberg@headagent.se
William Hagberg
Partner Talent Acquisition
+46 735 29 19 95
william.hagberg@headagent.se