If Skadeförsäkring AB

Teamledare CRM Sverige

If är Nordens största sakförsäkringsbolag med en marknadsandel på drygt 20 procent. Analytisk CRM är ett av Ifs strategiska fokusområden. Med tillgång till data om 6,2 miljoner svenskar ansvarar CRM-organisationen för allt från att identifiera och bearbeta potentiella kunder till att säkerställa en positiv kundupplevelse under hela kundens livscykel. Stort fokus ligger på optimering av data och nyttjande av nya digitala lösningar och kanaler. Ett arbete som har resulterat i ett flertal utmärkelser, bland annat i Guldnyckeln och nu senast DMA International Echo Awards, med ett Guld i kategorin Kundlojalitet.

If är Nordens största sakförsäkringsbolag med en marknadsandel på drygt 20 procent. Analytisk CRM är ett av Ifs strategiska fokusområden. Med tillgång till data om 6,2 miljoner svenskar ansvarar CRM-organisationen för allt från att identifiera och bearbeta potentiella kunder till att säkerställa en positiv kundupplevelse under hela kundens livscykel. Stort fokus ligger på optimering av data och nyttjande av nya digitala lösningar och kanaler. Ett arbete som har resulterat i ett flertal utmärkelser, bland annat i Guldnyckeln och nu senast DMA International Echo Awards, med ett Guld i kategorin Kundlojalitet. 

CRM-teamet växer och vi behöver därför tillsätta en teamledare med ansvar för all direktmarknadsföring och kommunikation till If-varumärkets kunder.  

Rollen.

Rollen som teamledare för If-portföljen är ny och i den kommer du att ansvara för att leda och driva arbetet avseende all direktkommunikation gentemot potentiella och existerande privatkunder. Du arbetar för att säkerställa effektiva kundvårdprocesser som ska bidra till ökad försäljning, främja lojalitet och ge en förbättrad kundupplevelse.

Du kommer att leda och ha fullt personalansvar för ett team på fyra personer bestående av CRM-marknadsförare och tekniska CRM-specialister, samt samarbeta tätt med vårt nordiska analytikerteam.

I rollen som teamledare sitter du med i den svenska CRM-organisationens ledningsgrupp och förväntas utifrån övergripande mål självständigt sätta agendan för det egna teamet samt aktivt driva det operativa arbetet framåt. Utöver rollen som teamledare förväntas du även arbeta aktivt som en del av teamet utifrån din expertroll inom CRM.

Positionen kommer att rapportera till Head of CRM Sweden.

Rollen är placerad på Ifs huvudkontor i Bergshamra.

Din profil.

Du är affärsmässig, analytisk och initiativrik samt gillar att arbeta i team. Du tvekar inte att ta egna initiativ och ser lösningar där andra ser problem. Eftersom rollen innebär ett tätt samarbete med andra avdelningar har du en stark kommunikativ förmåga i tal och skrift på både svenska och engelska samt har lätt för att bygga relationer. För att trivas i rollen bör du tycka om att arbeta med CRM både strategiskt och operativt samt vara prestigelös.

Vi tror att du har följande bakgrund.

  • Flera års erfarenhet från arbete inom business-to-consumer segmentet, med stor kundbas, många kanaler och automatiserade kundinteraktioner.
  • Gärna en bakgrund som konsult inom datadriven marknadsföring/CRM, antingen på ett större management konsultföretag eller mindre specialistbolag
  • Starkt intresse och/eller erfarenhet av analys
  • Erfarenhet av att framgångsrikt leda och organisera CRM-projekt och koncept
  • Förståelse för både marknadsförings- och den tekniska delen inom CRM
  • Tidigare ledarerfarenhet är ett plus men inte ett krav.
  • Relevant akademisk examen

 

För mer information om tjänsten vänligen kontakta Sofia Norén; sofia.noren@headagent.se 073-529 19 95 eller Cecilia Brinck; cecilia.brinck@headagent.se