LRF Konsult AB

IT-Arkitekt

LRF Konsult är Sveriges största rådgivnings- och redovisningsföretag, med fler än 1 400 medarbetare finns vi representerade på över 135 orter över hela landet. Vi utvecklar och säljer behovsanpassade tjänster inom ekonomi, juridik, affärsrådgivning och fastighetsförmedling som förenklar vardagen för ägarledda företag.
 
Företagare kan tack vare vår kunskap och rådgivning utveckla sina företag. Vårt löfte är att vi gör det lättare att vara företagare. För mer information se www.lrfkonsult.se 

Varje dag hjälper vi på LRF Konsult företagsamma människor runt om i landet att förverkliga sina idéer och företagardrömmar. LRF Konsult ska vara det självklara alternativet för alla Sveriges småföretagare som vill växa. I vår förändringsresa i en omvärld med en allt mer digitaliserad vardag, söker vi dig som vill vara med och driva arbetet, stärka vårt varumärke samt skapa förutsättningar till affärsutveckling inom digitala tjänster och produkter. För att möta denna utveckling och fortsätta att ligga i teknikens framkant så lanserar LRF Konsult löpande olika digitala tjänster och produkter. IT-avdelningen är de som tekniskt skall ansvara för den förvaltning och utveckling som skall skapa förutsättningar för nya tjänster och idéer. Som IT-arkitekt blir du en nyckelperson i den digitala affärsplattformen i att driva våra tekniska strategier.

Rollen.

I rollen som IT-Arkitekt kommer du att driva utveckling, projekt och förvaltning på applikations-och infrastrukturnivå, projektleda IT-relaterade projekt, beställa och koordinera leveranser av applikationsutveckling och förvaltning, beställa och koordinera leveranser av IT-drift, support och infrastruktur samt följa upp avtal och leveranser vad gäller kvalitet, ekonomi och planering mot både interna och externa parter.

Erfarenheter.

  • Systemvetenskaplig utbildning eller motsvarande
  • Minst 5 års erfarenhet av liknande arbete
  • God förståelse om verksamheter som råder under olika typer av reglementen så som REX eller  penningtvättsdirektivet
  • Bred erfarenhet inom affärssystem/ERP
  • Erfarenhet inom IT-styrning, uppföljning och rapportering gärna inom ramen för ITIL och eller PM3
  • Bakgrund inom bank-, finans-, försäkring- och/eller fintechvärlden
  • Erfarenhet av PSD2 och e-handel

Personliga egenskaper.

Du är en social och kommunikativ lagspelare som skapar och bibehåller kontakter med andra människor inom olika kompetensområden, med allt från systemutvecklare till företagsledning. Du är självständig i ditt arbete och trivs i en självständig roll med stort eget ansvar för din planering. Du visar ett stort engagemang och ett driv som gör att du stimuleras av att arbeta i ett stundtals högt tempo. Vidare är du serviceinriktad och trivs i en snabbrörlig och föränderlig värld. 

För mer information om tjänsten vänligen kontakta Basem Bacchus; basem.bacchus@headagent.se eller 

Jonas Heilborn, jonas.heilborn@headagent.se