Är du på jakt efter en karriär inom digital marknadsföring på en av världens största globala performancebyråer? Vill du arbeta tillsammans med Google och Bing, på en arbetsplats som är deras främsta globala partner? Drivs du av att ständigt utvecklas i en bransch som aldrig står still på ett företag som ligger i framkant inom sitt område?
Vi söker nu en ny stjärna till vårt gäng som kommer ingå i vårt SEM-team. iProspect Sverige har idag ett av Nordens största SEM-team med drygt 30 medarbetare. I rollen som SEM specialist får du ansvara för att projektleda arbetet inom sökannonsering och sökoptimering för några av landets största varumärken såsom Adidas, Diageo, Hilton, Burberry, Gucci och Microsoft.
Din uppgift är att upprätthålla en bra förståelse för kundernas affärsmål och därigenom planera, utveckla, analysera, följa upp och förbättra kundernas sökannonsering. Du är med i allt från kundbrief till uppföljning och deltar i kund- och teammöten. Du är också delaktig i pitcher och införsäljning för nya kunduppdrag.
Rollen innefattar även att du löpande håller dig uppdaterad och tar del av trender, utveckling och förändringar som sker i det digitala landskapet och SEM som påverkar kundrelationerna. En del resor främst inom Sverige kan förekomma.
För mer information vänligen kontakta Jonas Berglin; jonas.berglin@headagent.se