Byrån växer och behöver nu förstärkning i strategiteamet med ytterligare en varumärkesstrateg. Vill du utveckla varumärken och arbeta med strategin för flera av Sveriges mest uppskattade varumärken? Är du självgående, nyfiken, driven och vill arbeta i en miljö präglad av humanism, kreativitet och stark teamkänsla? Om du känner igen dig, kanske du är den vi letar efter.
Med ett insiktsdrivet angreppssätt erbjuder vi tjänster inom varumärkesstrategi, innovation, design, service design och kommunikation. Idag hjälper vi företag inom ett brett spektra av branscher såsom dagligvaror, fastighetsbolag, hotellkedjor, kommunvarumärken, finansbolag, e-handel och butikskedjor.
Den vi nu söker kommer att ha en viktig roll på byrån och dela vår ambition att alltid passionerat leverera en hög strategisk och kreativ nivå, i kombination med hög integritet och modet att våga utmana.
Du kommer att ansvara för att delta i och ibland leda varumärkesresor genom att utveckla, sälja in, planera och genomföra projekt inom insikt- och varumärkesstrategi. Vi ser gärna att du är en generalist inom varumärkesstrategi med erfarenhet av att driva projekt inom t ex positionering, arkitektur och portföljfrågor. Ett plus är om du är extra intresserad av insikt, d v s har intresse och erfarenhet av att köpa in eller genomföra olika former av research. Du bör vara en vass analytiker som drivs av att förstå samband och dra konklusioner av olika former av dataunderlag. Insiktsområdet är centralt för oss i alla typer av leveranser och vi vill gärna hitta en person med erfarenhet av både kval- och kvantresearch, som kan fungera som en central person både vad gäller kunskap och erbjudande. Det finns sedan tidigare ett väl utvecklat nätverk av researchpartners som personen kommer att arbeta mot. Som varumärkesstrateg på IW kommer du att vara delaktig i vårt new business-arbete som en del i arbetsgruppen, dock ej med eget målsatt säljansvar.