ATG är ett spelbolag som ägs av trav- och galoppsporten placerad vid Sveriges största travbana Solvalla. Vi har idag ca 350 medarbetare och satsar på att växa med lönsamhet. Hos oss utvecklas du både som medarbetare och ledare och vi satsar alltid på ständiga förbättringar. Vi erbjuder bland mycket annat en företagstränare, sportvåning, träning under arbetstid och flexibla arbetstider. Till skillnad från andra spelbolag så har ATG inget privat vinstintresse utan överskottet går tillbaka till trav- och galoppsporten. Genom detta så bidrar vi till att ca 30 000 människor runt om i landet kan syssla med det som de älskar, nämligen hästsporten. Eller som vi brukar säga – vi gör Sverige mer levande.

Conversion Manager

Som Conversion Manager ser du till helheten och vet hur central användarupplevelsen är för affären. Du styr CRO-arbetet genom att ta ägarskap för optimering, experiment och kvantitativa insikter, och är en ambassadör för ett kund- och datacentrerat arbetssätt i hela bolaget. Genom att jobba smart med data och insikter som underlag, är det för dig självklart att man kan få stor effekt genom den enklaste av förändringar. Du motiveras av kontinuerlig optimering och gör allt för att minska friktion, öka motivation och leda kunder till konvertering.

För att åstadkomma detta leder du korsfunktionella experiment- och insiktsforum för att definiera viktiga kund- och köpflöden, och driver strategiska frågeställningar som berör användarupplevelsen i samtliga kanaler. Du rör dig också effektivt i gränslandet mellan kund, skärm, produktägare, utvecklare, UX-kollegor och analytiker; med att sätta, vidareutveckla, och arbeta operativt med rutiner för A/B-testning och experiment.

Erfarenhet

  • 3+ års erfarenhet av att arbeta med hypotes- och datadriven optimering i gränslandet UX, webbanalys och CRO
  • Van av att planera, prioritera, genomföra och analysera A/B-tester och experiment, med fördel från ett sammanhang med stora trafikvolymer och med kvantitativa insikter
  • God presentatör och erfarenhet av att visualisera och presentera data för beslutsfattare
  • Erfarenhet av agil utvecklingsmetodik och att samarbeta med utvecklare och andra analytiker, i samband med uppsättning ex. A/B-tester och tracking
  • Vi ser att du har god erfarenhet av Google Analytics, samt meriterande om du har arbetat i som verktyg som Google Optimize eller HotJar
  • Meriterande om du är duktig på microcopy

Personliga egenskaper

För att lyckas i din roll behöver du ha ett stort eget driv, men samtidigt en förmåga att konstruktivt samarbeta över teamgränser. Du är ansvarstagande och inspireras av att arbeta i en dynamisk och snabbrörlig miljö. För att framgångsrikt navigera i ATG:s organisation har du också en entreprenöriell ådra, samt är ansvarstagande och har en prestigelös approach.

Alexander Wik
Search Consultant / Growth Manager

+46 76 167 15 46
alexander.wik@headagent.se
Tove Sjöberg
Senior Search Associate

+46 723 01 01 94
tove.sjoberg@headagent.se

Visa alla.

Tillbaka till samtliga pågående uppdrag.

Håll dig uppdaterad om nya och tillsatta tjänster.