I rollen kommer du att bli en viktig del i ett stort och ungt UX team. Vi är idag ca 60 designers som jobbar hårt med att forma bra kundupplevelser i Swedbanks digitala kanaler.
Vi söker nu en UX Designer till avdelningen digital banking med värdeströmmen som inkluderar produktområdet Tech vilket omfattar förenkling av flöden inom bland annat inloggning på webb och i app, säkerhetsmeddelanden, kodkort, bank-id, signering av avtal med fokus på användarvänlighet. Värdeströmmen består för närvarande av flertalet tvärfunktionella agila team.
Som UX Designer kommer du arbeta inom ett område tillsammans med flera tvärfunktionella team. Varje team består normalt av en UX designer, kravanalytiker, ett gäng utvecklare, en Scrum Master och en Agile Product Owner. Det viktigaste i din roll kommer vara att ha ett övergripande UX ansvar för ditt område. Hos oss blir du en del av ett stort UX team och kan på så sätt vara med och påverka hur banken ska arbeta med UX och utveckling. I rollen rapporterar du till Head of UX och placering är på Swedbanks huvudkontor i Stockholm.
Jag som leder UX-teamet heter Linn Moren och har förmånen att få arbeta tillsammans med ett gäng fantastiska designers som besitter en imponerande bred och djup designkompetens. Vi lär av varandra och samarbetar för att lösa designutmaningar och för att hjälpa mer än 5 miljoner människor att få bättre koll på sin ekonomi.
Tillsammans med kollegor inom olika kompetens- och produktområden arbetar vi för ännu starkare kundcentrering och att ständigt testa nya och förbättrade arbetssätt. Vi arbetar hårt men hinner ha kul tillsammans också! Och vi fortsätter att växa.
På Swedbank finns möjligheten att prova nya saker i en stabil miljö med utvecklingsmöjligheter och bra personalförmåner. Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats som ger värdefull erfarenhet från varierande projekt inom fintech. Vår Design Hub sitter tillsammans med den digitala bankens ledning, affär och utvecklare i hjärtat av Swedbanks moderna huvudkontor i Sundbyberg.