Nedschroef Fasternes AB

Account Manager

Koninklijke Nedschroef Holding B.V., headquartered in Helmond, the Netherlands, is the leading automotive fasteners supplier in Europe. For more than a hundred years the company has been engaged in the development, manufacture and supply of fasteners and special parts for the automotive industry. In addition the company develops and produces superior metal forming machines and tools for the metal forming industry. Currently the group has 26 locations in 14 countries and employs about 2,000 people.

För att stärka vår Svenska organisation som består utav 27 personer söker vi nu en Account Manager. Som Account Manager hos oss ansvarar du för- och söker nya affärsmöjligheter hos existerande kunder likväl som nya. Du rapporterar till vår Svenska VD men ingår i ett internationellt säljteam med kollegor i UK, Spanien och Frankrike.

Arbetsuppgifter

  • Ansvara för existerande kunder och utveckla samarbetet med dessa
  • Utföra marknadsanalyser och aktivt uppsöka nya potentiella kunder och därigenom affärsmöjligheter.
  • Administrera kundförfrågningar både från existerande och nya kunder. Allt ifrån ordermottagning till administrering och avtal.
  • Budget – (Både upprätta- och följa) Du arbetar efter uppsatta mål och ansvarar sedan över att budgeten följs.
  • Prisdiskussioner och kontraktsförhandlingar med dina kunder och därefter ansvara för den löpande kundkontakten, koordinering och kostnadsöversyn på gemensamma projekt.

Erfarenhet

  • 3- 5 års erfarenhet utav försäljning och nykundsbearbetning gärna från den industriella sektorn då det underlättar att förstå maskintekniska ritningar.
  • Erfarenhet från B2B försäljning inom tillverkningsindustrin eller annan teknisk miljö är ett krav. Erfarenhet från fordonsindustrin är fördelaktigt.
  • Akademisk utbildning inom ekonomi, teknik eller motsvarande är meriterande men inget krav.

Kompetenser

  • En stark kommersiell känsla och en förståelse över hur egna beslut och aktiviteter påverkar resultatet.
  • Kunna identifiera nya affärsmöjligheter och ta en aktiv roll i företagets tillväxt och lönsamhet
  • Kundorienterad med ett fokus på service och att hitta lösningar
  • Förmåga att arbeta både strategiskt och att komma till avslut. – Prioritera och växla mellan långsiktigt och kortsiktigt arbete.
  • Starkt analytiskt förmåga
  • Bred kunskap inom MS Office (Excel/Power Point/Word)
  • Mycket goda kunskaper i Svenska och engelska är krav, både muntligt och skriftligt.

Personliga egenskaper

  • Målmedveten och självgående med ett starkt resultatfokus
  • Ett starkt affärstänk och en hunger att skapa nya affärer.
  • En förmåga att engagera och övertyga sin omgivning, både interna och externa kontaktytor.
  • En lagspelare med ett starkt driv och en förmåga att arbeta med människor från olika bakgrund och i olika positioner
  • Ödmjuk

Nedschroef Sverige finns både I Södertälje och i Göteborg. Din placeringsort är valfri.

Kontakt

Vid ytterligare frågor, kontakta oss:

Menal Suliman
Search Associate
+46736198515
Mail
Johan Lefèvre
Executive Search Consultant
+46 723 87 74 00
Mail